Pagina 2 van 4

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:31
door Casual
Bericht door Casual » di 03 sep 2013, 16:47

De Stoere schreef:
Je kan wel gepikeerd reageren maar je kan beter eerst logisch nadenken .Je motor gaat hoog toeren lopen en komt niet vooruit dan zit het toch in de aandrijving en niet in de motor of de pomp.Er gaat heel duidelijk iets slippen.Wat gaat er slippen de keerkoppeling wand er zit normaal gesproken niets in wat kan slippen.Tenzij er bijvoorbeeld nog een oude plaatkoppeling tussen zit ,maar dat is zeker niet gebruikelijk.Ik zou als je om raad vraagt maar beter luisteren scheelt je een hoop onnodig werk Gr René ( De Stoere).P.S lucht in de brandstof kan niet want een diesel loopt niet op lucht.



Een peugeot indenor kan wel degelijk meer toeren gaan geven zonder vaart te maken door vervuilde dieselfilters. Ik heb het zelf meegemaakt. Nieuw filter erin en het was opgelost. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Waarom dat niet leidt tot het meerderen van vaart, ofwel waarom dat niet wordt doorgegeven naar de aandrijving?
Misschien weet Hans daar een antwoord op.

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:31
door Klaver vier
Bericht door De Stoere » di 03 sep 2013, 19:34

Casual.Probeer eens logisch te denken.Voorbeeld een auto je geeft gas maakt meer toeren en gaat harder.Boot je geeft gas maakt meer toeren en gaat harder.Geen speld tussen te krijgen.De motor zou best wel door eén of andere oorzaak meer toeren kunnen maken maar als hij dan niet harder gaat heb je slip.En wat Hans betreft die heeft al gereageerd en heeft volkomen gelijk.Gr René (De Stoere).

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:32
door .....
Bericht door jeroen » di 03 sep 2013, 22:10

Ik denk ook dat het de koppeling is want hij schoot er zomaar weer in toen ging die weer vooruit. maar ene keer is het naar anderhalf uur andere keer zomaar naar 4 uur en als de motor dan tijdje uitstaat is het weer goed maar de motor brult dan zo hard net of dat het een powerboot is de boot blijf gewoon stil op het water ligen.

ik heb zelf de opvoer pomp al vervangen motor onlucht want in de opvoer pomp zat ook een scheur maar dan mocht ook niet helpen filters vervangen.

dus ik denk toch dat het de koppeling is iets dat niet goed terug komt bijvoorbeeld de duw veer. de boot gaat morgen naar sneek naar een monteur om naar de koppeling te laten kijken hij zij dat het niet kont omdat de koppeling hydrolisch is maar ik geloof daar ook niet zo hard in

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:32
door Klaver vier
Bericht door De Stoere » wo 04 sep 2013, 06:52

Jeroen.Ik zou maar een andere monteur zoeken.Gr René (De Stoere).

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:34
door Tally
Bericht door Tally » wo 04 sep 2013, 07:51

Als je toch naar Sneek vaart kan je ook even doorvaren naar Bakker in IJlst, dat zijn vaklui in keerkoppelingen.
Piet

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:34
door .....
Bericht door jeroen » wo 04 sep 2013, 17:41

er wordt morgen eerst een restrictor tussen gebouwd want ze denken mischien ook wel dat de motor druk opbouwt.

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:35
door Klaver vier
Bericht door De Stoere » wo 04 sep 2013, 18:51

Jeroen Waar zetten ze die restrictor tussen als ik vragen mag.Gr René (De Stoere).

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:35
door .....
Bericht door jeroen » wo 04 sep 2013, 19:08

die komt bij de diesel pomp

gr jeroen

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:36
door .....
Bericht door jeroen » wo 04 sep 2013, 19:10

als ik het goed heb

gr jeroen

Re: Peugot indenor

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 21:36
door Klaver vier
Bericht door De Stoere » wo 04 sep 2013, 19:26

Nou dan zou de boot wel in één keer vooruit schieten .succes hoor Gr René (De Stoere).