Geen brandstof druk DV10

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Geen brandstof druk DV10

Berichtdoor stefan » 13 Apr 2026, 06:29

Wat een prachtige uitleg! Zo herinner ik het me ook van mijn oude DV 20 maar had het niet zo kunnen vertellen :)
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 14 Apr 2026, 09:21

stefan schreef:Wat een prachtige uitleg! Zo herinner ik het me ook van mijn oude DV 20 maar had het niet zo kunnen vertellen :)

De meest mooie antwoorden, en al de tijd die je er aan spendeert maakt ook niet uit, als de vraagsteller nog te stom is om zijn PB's te openen !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 14 Apr 2026, 11:14

Wolf1 schreef:De meest mooie antwoorden, en al de tijd die je er aan spendeert maakt ook niet uit, als de vraagsteller nog te stom is om zijn PB's te openen ![/size][/i][/color]
Kijk jij elke keer na het aanmelden of je nieuwe berichten hebt staan? Ik niet, en ik denk met mij de meesten niet. Komt ook omdat dit forum geen notificaties kan emailen (volgens mij simpel op te lossen door SMTP in te stellen). Heeft in ieder geval niets met intelligentie te maken.

Het forum kan ook pop-up vensters openen als er een nieuw bericht is. (in gebruikerspaneel kan je dit aan- of uitzetten). Het kan zijn dat pop-up vensters in jouw browser zijn uitgeschakeld, handig om dit te controleren. Voor google chrome geldt het volgende:
Pop-upvensters inschakelen in Google Chrome doet u via Instellingen > Privacy en beveiliging > Site-instellingen > Pop-ups en omleidingen. Zet de schakelaar op "Sites mogen pop-ups verzenden" om blokkades op te heffen. Dit kan per site of voor alle websites tegelijk.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Wolf1 » 14 Apr 2026, 13:47

heuvels schreef:Kijk jij elke keer na het aanmelden of je nieuwe berichten hebt staan? Ik niet, en ik denk met mij de meesten niet. Komt ook omdat dit forum geen notificaties kan emailen (volgens mij simpel op te lossen door SMTP in te stellen). Heeft in ieder geval niets met intelligentie te maken.

Heeft inderdaad niet met intelligentie te maken maar wel met interesse, zal het speciaal mensen waar ik van denk dat ze me gratis voor niets proberen te helpen, het zo makkelijk mogelijk maken, en dat is dan minimaal reacties lezen ! Maar dat is zelfs, tegenwoordig teveel gevraagd.
Heb hier al veel te veel tijd ingestoken ! Wel overwogen en tijdrovende met zorg gekozen bewoording, worden antwoorden hier zo weg geveegd.
Ben wel goed maar niet gek.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jappie » 15 Apr 2026, 10:11

Oke, het probleem leek uiteindelijk twee ledig. 1 lag geheel aan de manier hoe ik het pompje op en neer bewoog, ik voelde inderdaad alleen maar een dode slag ipv het drukken met dat veertje. Dus toen ik er achter kwam dat ik echt moest drukken ipv trekken (voelde me soms) had ik alles erop geschroefd en opnieuw geprobeerd, dit werkte nog niet. Toen dacht ik misschien zit er teveel lucht in de leiding om brandstof te kunnen aanzuigen, lucht eruit gehaald, opnieuw gepompt en dat heeft gewerkt!:) motor doet t
Jappie

ligplaats: Amsterdam
info:

Berichtdoor Borrelbootwoerden » 15 Apr 2026, 11:15

Toch kan een antwoord op een vraag wel behulpzaam zijn voor andere lezers ook al reageert de topic starter zelf niet (direct).

Mijn methode was namelijk schroefje wat open draaien en starten totdat er diesel uitstroomd, beetje messy wel. Dat hendeltje was me helemaal niet opgevallen dus ik heb wel van de antwoorden geleerd. Zo zijn er ook toekomstige lezers (al dan niet lid) die via google bijvoorbeeld op dit antwoord terecht komen en er baat bij hebben. En wie weet gebruikt AI deze bron ooit.. :roll:
Borrelbootwoerden

ligplaats: Woerden
info: Stalen vlet 5.50 met Bukh DV10

Berichtdoor Jappie » 16 Apr 2026, 12:57

Borrelbootwoerden schreef:Toch kan een antwoord op een vraag wel behulpzaam zijn voor andere lezers ook al reageert de topic starter zelf niet (direct).

Mijn methode was namelijk schroefje wat open draaien en starten totdat er diesel uitstroomd, beetje messy wel. Dat hendeltje was me helemaal niet opgevallen dus ik heb wel van de antwoorden geleerd. Zo zijn er ook toekomstige lezers (al dan niet lid) die via google bijvoorbeeld op dit antwoord terecht komen en er baat bij hebben. En wie weet gebruikt AI deze bron ooit.. :roll:

Je hebt gelijk! ben blij dat hij het weer doet.
Jappie

ligplaats: Amsterdam
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard