SimondeDanser schreef:Zoals zo vaak: meten = weten
Werkt de schakelaar? (Deze schakelt normaal gesproken tegen massa).
En waar gaat dat losse draadje naartoe?
Ik gok dat het draadje is losgeschoten van de schakelaar en dat het oliedruk controlelampje nu helemaal niet functioneert.
Ts weet alleen dat het lampje uit is als de motor draait. En hij constateert dat dit goed is. Dat is mogelijk een verkeerde conclusie want als het lampje helemaal niet aangesloten blijkt te zitten is het ook uit wanneer de motor draait. En dat is niet goed.
Dank voor de tips en je hebt zeker een punt. Het puzzelt mij ook hoe het zit. Er zit geen connector aan het draadje dus is hij niet van de sensor afgehaald, lijkt mij.
Verder denk ik dat ik niet opsla wat het lampje doet. Na mijn 25 jaar in de ICT heb ik ruim 10 jaar als beroepschauffeur op vrachtwagens en later bussen in het OV
gereden en dan let je echt wel op de instrumenten en signalen. Alleen de afwijkende zaken sla je op is mijn ervaring. Dus of het olielampje op de boot nou wel of
niet brandt als het contact aan staat, geen idee. Gaan we zien zodra ik over de griep heen ben. En ik ga zeker ook meten.
Wat ik wel weet is dat de pieptoon aan gaat als ik het contact aanzet en uit gaat zodra de motor loopt. En die pieper wordt geactiveerd bij lage oliedruk, niet laden
van de dynamo of te hoge motor temperatuur. Dus zou je denken dat het goed zit.
Ander dingetje, zag op de foto dat er een verkeerde v-snaar op de motor zit. Die ligt veel te diep in de poelie. Nou heb ik gelukkig een nieuwe liggen dus die gaat er
ook gelijk omheen.