Peugeot marine motortyoe aanduidingen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Peugeot marine motortyoe aanduidingen

Berichtdoor Amersfow » 11 Jan 2021, 08:49

Een BBM in een sloep zit in een bun die op de waterlijn open is, dus daar kan geen benzine damp blijven hangen. Ik mag hopen dat het tankje en slang naar de motor een ruime slang naar deze bun heeft zodat dampen hier ook verdwijnen. Als dat niet zo is neem ik aan dat ze niet door de CE keuring komen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor bas » 11 Jan 2021, 10:07

APK voor auto's heeft een hoop wrakken en gevaarlijke auto's van de weg gehaald.
Dus misschien ........

Oewwwww.....deze discussie zag ik laatst al ergens anders voorbij komen. Dit is wel lef hebben :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Lexvdpoel » 02 Feb 2021, 10:28

Ik rijd zelf een dieselauto en vindt dat prettiger dan een benzine. Alleen ben ik ook al mijn hele leven longpatiënt en heb ik in 2020 een week lang aan het zuurstof gelegen in het ziekenhuis. Als ik bij vrienden op de boot sta en de diesel walm met de wind mee onder mijn neus geblazen wordt dan krijg ik het gelijk benauwd. (En ja, ook in de file in mijn dieseltje). Maar voor mijn boot wil ik niks anders dan benzine gewoon omdat ik hier weinig last van heb en uit ervaring praat dat de rook toch wel vaak terug komt (of je het nu direct ruikt of niet)

Ik ben helemaal fan van Albin :D lekker rustige benzine pruttelaars. En als je na gebruik gewoon de benzine kranen dichtdraait, zorgt dat de carburateur niet lekt en de motorruimte ventileert dan is er weinig risico :roll: Ik maak me persoonlijk ook meer zorgen om de gasinstallaties op boten dan om benzine inboards :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Lexvdpoel

ligplaats: Winschoten
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard