goedemiddag,
de site van watersportforum.eu is een aantal dagen uit de lucht geweest, vandaar mijn late reactie.
Wolf1, bedankt voor je toelichting over het verschil Peugeot en Volvo, ik denk dat half Nederland het echte verschil niet kent, want ik heb er niet eerder over gehoord.
Dat er stukken tekst uit je antwoorden verdwijnen is natuurlijk heel raar, zelf zou ik niet eens weten hoe dat moet, maar goed.
Een item waar ik nog steeds mee worstel is die klep op het brandstoffilter.
-de klep is mechanisch onbruikbaar gemaakt en is volledig afgesloten, de motor draait daar al minimaal 3000 uur mee en het is ook al bestaand voor minimaal 20 jaar.
Omdat ik alle brandstofleidingen wil gaan vernieuwen en daar waar handig is, ook een iets andere route wil meegeven.
-als die klep dan toch geen functie heeft, dan kan ik de retour van de brandstofpomp ook rechtstreeks naar de tank laten lopen.
-of is het veel verstandiger om die klep te vervangen ( waar je dat dan ook zou kunnen kopen )?
Stel dat ik een nieuwe klep kan vinden en weer op het filter monteer, wat kan ik dan verwachten over dat de motor anders reageert.
Ik begrijp dus wel wat die klep doet maar overzie de eventuele consequenties niet goed.
benieuwd naar het antwoord/advies,
Groeten Arthur