BMW D 12 start niet

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: BMW D 12 start niet

Berichtdoor trixo » 15 Jun 2025, 14:52

trixo schreef:ik kan natuurlijk dat zeefje in de opvoer pomp schoonmaken.
en dat handpomp hendeltje op de opvoer pomp eens opsporen natuurlijk :).

dit is wat ik aan gehaald heb, lijkt mij gewoon gebruikers onderhoud.

en 2 posts ervoor:
trixo schreef:weet er inderdaad niet genoeg vanaf :)

en jullie denken dat ik van plan ben om de inspuitpomp o.i.d. uit elkaar te halen :?

maar uiteraard neem ik goede raad ter harte, Tnx. :D

en ik kom hier te weinig om te weten wie de "echte kenners" zijn, zoals eagle blijkbaar, en waarvan je de adviezen beter serieus kunt nemen.
op het motor-forum en circuits online weet ik dat voor een heel groot deel wel, omdat ik daar vaak kom (forums zijn een stuk groter dan hier, dus ik ken niet iedereen ;) ).
trixo

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 15 Jun 2025, 20:00

trixo schreef: de "echte kenners" zijn, zoals eagle blijkbaar, en waarvan je de adviezen beter serieus kunt nemen.

Inderdaad.
Eagle is vertaling van een Nederlandse naam , deze had een jachtwerf in centraal NL, voornamelijk in de kleinere boten sector,waar ook vaak 1, 2 of 3 pitters in stonden.
Kennis genoeg dus.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor trixo » 04 Jul 2025, 13:54

ho....bijna vergeten, maar even afsluiten.
de motor loopt ondertussen weer goed.
ik had de verstuiver gedemonteerd, maar daar was eigenlijk niets bijzonders aan te zien. dus weer terug geplaatst en de motor even op de startmotor rond gegooid met de retour leiding op de verstuiver los (was flex leiding).
de retour leiding weer terug gezet. motor gestart met b.h.v. remmenreiniger,.....en weer keurig lopen.
het zeefje in de opvoer pomp wou ik nog demonteren maar ik kreeg het dekseltje niet los, ik durfde ook niet te veel te wrikken met gevaar dat het dekseltje krom werd.

dus wat nu precies de oplossing was :?: maar ik vermoed toch ontluchten (ging nu wellicht wat beter met de retourslang v/d verstuiver even los)

bedankt voor alle info & hulp.
trixo

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard