Hallo allen,
Ik ben een inter500 aan het opknappen. Er zit een 9.9pk bb motor op voor de reguliere aandrijving.
Zelf ben ik totaal niet technisch op het gebied van motoren, dus ik wil graag een tweede vorm van aandrijving aan boord hebben voor het geval de reguliere bb motor uitvalt, een soort thuiskomertje dus. Doel van dat thuiskomertje is om bestuurbaar te blijven en naar een veilige plek te kunnen manouveren. In principe zal ik hem waarschijnlijk niet eens volledig gemonteerd hebben en snelheid is ook totaal niet belangrijk, al moet ik natuurlijk ook vooruit kunnen komen als ik wat wind tegen heb etc... De afmetingen van de motor zijn wel belangrijk, hoe kleiner hoe beter.
Ik heb andere topics gelezen en mij een beetje verdiept, maar eigenlijk alle informatie gaat over wat wenselijk is vanuit oogpunt van reguliere aandrijving en dus dat je ook nog een beetje snelheid maakt. Dat is voor mij niet noodzakelijk, de bb motor moet het bootje in beweging kunnen krijgen en eigenlijk niet meer en minder.
Concreet is mijn vraag dus: wat is de minimale lbs/kracht van een elektrische bb motor (uitgaande dat het doel puur is om in geval van nood naar de eerste aanlegplek te komen) die ik met een inter500 nodig heb.
Inter 500 = Lengte 5.00 m, Breedte 2.00 m, Diepte 0.40 m