Waarom SB wal houden en achterom kijken?!

Re: Waarom SB wal houden en achterom kijken?!

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Aug 2023, 18:03

Amersfow schreef:Uiteraard. Maar het kan niet de bedoeling zijn de brug te openen terwijl ernaast een wel passende brug is.

Eens, net als voor rood wachten als er geen kruisend verkeer is. Kan ook nooit de bedoeling zijn, toch? :mrgreen:

Sorry hoor, maar juist dat eigen interpretatie aan de regels geven is de oorzaak van veel irritatie en ellende in de wereld, of dat nu de weg, het water of de samenleving in het algemeen is.

Regels zijn er niet voor niets, helaas zitten we opgescheept een een toenemend aandeel van de bevolking die alleen in regels 'geloven' als het nut ervan direct zichtbaar is.
Dat er soms ook andere argumenten gelden, die niet direct zichtbaar zijn, lijkt niet tot ze door te dringen.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Aug 2023, 18:05

In de praktijk overigens zelden last van dat rood/groen gedoe; meestal krijg ik gewoon te horen: Zodra u door kunt, kunt u door.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 07 Aug 2023, 09:15

R.C.Grootveld schreef:In de praktijk overigens zelden last van dat rood/groen gedoe; meestal krijg ik gewoon te horen: Zodra u door kunt, kunt u door.

Hoe je er mee omgaat intereseert me geen bal. ik ben al blij dat je, weet en begrijpt hoe het zit !
En dat de actie van mijn Amersfow voor een brug, met daaruit voortvloeiende dode hoeken niet zonder risico is, en dit voor de overheid soms reden is om voor hem niet te begrijpen maatregen neemt !
Als je het er niet mee eens bent of een betere oplossing denkt te hebben, het mooie van ons Nedrland, je kan in discusie met de overheid,
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 07 Aug 2023, 09:20

R.C.Grootveld schreef:In de praktijk overigens zelden last van dat rood/groen gedoe; meestal krijg ik gewoon te horen: Zodra u door kunt, kunt u door.

Meestal? Zullen we het op soms houden? Het overkomt mij althans maar heel zelden. Maar inderdaad, je hoort het wel eens bij bruggen in drukke provinciale wegen.

Dat 'roodgroengedoe' betreft overigens alleen bruggen. Bij sluizen vaar je uiteraard niet door roodgroen. Als je dan een standje krijgt is het volkomen terecht.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor heuvels » 07 Aug 2023, 10:14

Tijdens openen en sluiten van een brug kan het wel eens mis gaan. Een reden om te wachten tot de brug verticaal staat, vooral als er veel wind staat.
In Maassluis wel eens gebeurd.
https://www.youtube.com/watch?v=cZ5gMW_fyxk
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Aug 2023, 10:19

quichot schreef:Meestal? Zullen we het op soms houden? Het overkomt mij althans maar heel zelden. Maar inderdaad, je hoort het wel eens bij bruggen in drukke provinciale wegen.

Zit je waarschijnlijk in een ander vaargebied dan ik
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Aug 2023, 10:21

Wolf1 schreef:En dat de actie van mijn Amersfow voor een brug, met daaruit voortvloeiende dode hoeken niet zonder risico is, en dit voor de overheid soms reden is om voor hem niet te begrijpen maatregen neemt !

Ach, niet ongebruikelijk in Nederland (waarvan een buitenlandse collega van ooit zei: You live in paradise): IK begrijp het nut niet van de regel, dus IS die onzinnig.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 07 Aug 2023, 12:57

heuvels schreef:Tijdens openen en sluiten van een brug kan het wel eens mis gaan. Een reden om te wachten tot de brug verticaal staat, vooral als er veel wind staat.
In Maassluis wel eens gebeurd.
https://www.youtube.com/watch?v=cZ5gMW_fyxk

Ja, de borgstand.

Als dat door alle brugbedienaars consequent zou worden doorgevoerd is dat begrijpelijk.
En hoewel je er de regels mee overschrijdt, en er zelf een boete voor kan krijgen, laten veel bedienaars de klep hangen op een hoogte waarvan zij inschatten dat je er onderdoor kan.
Begrijpelijk, gezien de druk die zij ook van het wegverkeer ondervinden. Ik heb ooit de brugwachter gesproken van de provinciale brug over de Vecht in de weg Weesp/Bussum. Ik sprak hem aan op het feit dat hij de klep al neerliet toen er achter me nog een scheepje tussen de hoofden voer. 'Meneer, als u eens wist hoe het hier toegaat! Woedende automobilisten staan bij mn' hokje te zwaaien met een krikstang als ik niet nú de brug laat zakken!'
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Popeye » 07 Aug 2023, 13:49

'Woedende automobilisten staan bij mn' hokje te zwaaien met een krikstang als ik niet nú de brug laat zakken!''

Terwijl de Vecht er toch eerst was en voor het gemak van de "landrotten" en het rijdende verkeer er een brug overheen gelegd is!

Groet, Jack
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor chaea » 07 Aug 2023, 14:03

Popeye schreef:'Woedende automobilisten staan bij mn' hokje te zwaaien met een krikstang als ik niet nú de brug laat zakken!''

Terwijl de Vecht er toch eerst was en voor het gemak van de "landrotten" en het rijdende verkeer er een brug overheen gelegd is!

Groet, Jack

Dus de Vecht is ontstaan zodat jij er overheen kan varen?
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Vaartips