quichot schreef:.Verder eens met Rob. Antwerpen hakte de knoop door: op dergelijk vaarwater heb je zonder onderlinge communicatie niks te zoeken.
heuvels schreef:Ook met marifoon en AIS moet je netjes stuurboordwal houden, en vooral opletten.. zowel beroeps als recreatie. Zeker op de Noord waar je makkelijk verrast wordt door de fastferry's .
De schippers van een fastferry zullen je trouwens eerder in de gaten hebben dan een binnenvaartschipper, hebben beter zicht op het water.
quichot schreef:Antwerpen hakte de knoop door: op dergelijk vaarwater heb je zonder onderlinge communicatie niks te zoeken.
Wolf1 schreef:Dus op alle in bijlage 15 en RPR wateren, verplicht marifoon en AIS !
It's that simple !
Gr. Wolf1[/size][/i][/color]
R.C.Grootveld schreef:Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met het feit dat ik geen knutseloplossing wil, maar een degelijke, structurele?
heuvels schreef:In zijn algemeenheid vinden tweezijdige ongelukken plaats als beide partijen in gebreke zijn, gebeurt vaak genoeg dat iemand een fout maakt en de ander daarop moet anticiperen.
Er schijnt overigens wel discussie te zijn over die AIS regeling omdat het besluit daartoe (itt de marifoonplicht) niet door de politiek/wetgever is genomen, maar door de Antwerpen Port Authority (Port of Antwerp-Bruges)
Kan een interessante discussie worden . . .
bas schreef:Denk dat de discussie komt van een paar tegenstanders van dat beleid maar puntje bij paaltje weinig kans heeft. Dit zijn gewoon havengebieden met een eigen havenverordening welke wel degelijk door een overheid/regelgever is opgemaakt, enkel geen landelijke overheid maar veelal de gemeente van de betreffende haven. Kan zijn dat het on België anders werkt dan bij ons, dat weet ik niet maar ik gok van niet.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers