Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Frenzel » 25 Nov 2022, 06:43

Metje 2 schreef:Goede reis, ik voorzie geen problemen met dat schip
Die Daf 575 blijft wel doorgaan, accus zijn nieuw en nieuwe dagpanelen op het dak.
Komt goed!!

Ben je bekend met deze boot?
Frenzel
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 25 Sep 2022, 17:49
ligplaats: Roermond
info: Tukkervlet 11.80 GSOK

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Boekanier » 25 Nov 2022, 07:58

Als je de Ottersluis benaderd scheelt je dat de Dordtse kil en stukje Hollands diep.. zou mijn voorkeur hebben iig 8-)

01 november t/m 31 maart
Alleen op afroep, minimaal 4 uur voor bedieningstijdstip
aanvragen op tel. 088-7972931.

ma t/m za 09.00-16.30
zo/fstd geen bediening
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Wolf1 » 25 Nov 2022, 10:04

Boekanier schreef:Als je de Ottersluis benaderd scheelt je dat de Dordtse kil en stukje Hollands diep.. zou mijn voorkeur hebben iig 8-)

01 november t/m 31 maart
Alleen op afroep, minimaal 4 uur voor bedieningstijdstip
aanvragen op tel. 088-7972931.

ma t/m za 09.00-16.30
zo/fstd geen bediening

Zou ik ook doen, maar dan moet je de Nieuwemerwede oversteken naar de Spieringsluis is geen enkel probleem, de sluiswachter vaart mee met de pont, maar na de Spieringsluis komt er een stukje Biesbosch, waar toch wel de weg moet weten !
Denk dat je dan beter naar de Werkendam kan varen, de Biesboschsluis (zelfde sluismeester) en het Steurgat
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Beemer » 25 Nov 2022, 14:14

Aandachtspuntje als je in Brabant op de kanalen vaart: bij brugpassages echt op enkel groen licht wachten. Niet bij rood-groen al voorzichtig opvaren. Dat levert in Brabant geheid een reprimande op van de Centrale bediening. Ik kreeg letterlijk te horen: "mijnheer, we zijn hier niet in het Noorden". Na mijn excuus :oops: :oops: gingen alle bruggen, vlot omhoog.
Mijn advies: meld je bestemming aan het begin van de route (zoals Guido al zei) en ga je dan verder niet steeds direct -ongeduldig- melden als je een brug nadert. Uiteraard bij de laatste brug een dankje via marifoon aan de Centrale Bediening. Geniet er van.
Beemer
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor aquanaut » 25 Nov 2022, 16:52

Was het toevallig een dame bij de centrale post die begon over het niet verzekerd zijn bij het doorvaren bij rood/groen?
Ik had dat bij de Erpsebrug net onder Veghel....
Vaag verhaal en nodeloos vertragend.
Maar niet doen dus, maak je geen vrienden mee.
Verder zelfde ervaring als Guido, vooraf melden is bijna bij elke sluis en brug invaren, schutten, uitvaren binnen 10 min.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Beemer » 25 Nov 2022, 20:05

aquanaut schreef:Was het toevallig een dame bij de centrale post die begon over het niet verzekerd zijn bij het doorvaren bij rood/groen?Aquanaut

Ha, ha, ja inderdaad :lol: :lol:
Beemer
 
Berichten: 430
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Solita74 » 25 Nov 2022, 23:05

Ik was door rood/ groen gevaren en kreeg reprimande van de brug dame en bij de volgende brug moestik wachten en ben op de remming gaan liggen na een poosje gingen de slagbomen dicht ,en wat de brug dame niet had gezien dat er een vrouw en een kindje op de fiets tussen de slagbomen kwam te staan ik heb gelijk gewaarschuwd aan de dame van de brug voor deze gevaarlijke situatie de bomen gingen weer open maar verder werd er niets gezegd.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor kajoe » 26 Nov 2022, 11:32

tja bij bruggen mag je bij rood /groen op en doorvaren mits het geen gevaar oplevert .bij sluizen is het gewoon wachten op groen meest ook omdat u als men Door rood/groen vaart de zaak op tilt slaat en in storing valt .
helaas is het zo dat ondanks regels en de bediening volgens de nautische leerlijnen men vaak nog zijn eigen regeltjes aanhoud .
de nautische leerlijnen worden steeds meer verplicht bij rijkswaterstaat /provincie en sommige gemeentes en dan zou men zeggen dat er toch eenheid zou zijn in bediening ,helaas is dat niet zo en staat de varens gast vaak voor verassingen ,helaas .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor jkos » 26 Nov 2022, 11:37

Kajoe, ik denk dat jij nog van Nautop 1, 2 en 3 bent.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Boot ophalen van Dordrecht naar Roermond

Berichtdoor Het Sluizenfront » 26 Nov 2022, 16:36

kajoe schreef:tja bij bruggen mag je bij rood /groen op en doorvaren mits het geen gevaar oplevert ....

Dat is dan kennelijk een regel die men in het noorden hanteert. Tot mijn afscheid bij RWS in 2020 was dat bij ons (in het zuiden) in elk geval niet aan de orde.
Bij mijn weten staat het zo ook niet in het BPR. In het zuiden is het in ieder geval not done en wel met een reden. Er zijn vele bruggen waarbij het geen probleem zou zijn als je er onderdoor vaart terwijl de brug nog aan het omhoog gaan is, maar er zijn ook nog bruggen waarbij het in theorie mogelijk is dat de brug bij een storing terug naar beneden zakt of erger nog, valt! Als de eindstand open bereikt wordt wordt de brug fysiek vergrendeld en is terug vallen niet meer mogelijk. Pas dan kan ook het licht groen worden geschakeld. Om het voor de vaarweggebruiker niet te ingewikkeld te maken is de regel daarom gewoon; alleen doorvaren bij groen! Er is wel nog een andere regel. Als er onder de beweegbare brug een geel onderdoorvaarlicht hangt mag de brug in dichte toestand op eigen risico (hoogte) worden gepasseerd. Ook bij die bruggen zul je zien dat op het moment dat de brugbediening in bedrijf wordt gezet waar het rood/groen tonen een onderdeel is, dat gele licht dooft. Dus tijdens het bewegen van die bruggen mag er ook niet onderdoor worden gevaren.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten