Afscheid nemen bestaat niet

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 31 Aug 2022, 23:25

Ik zie het zo. Wolf1 is een man met kennis die deelt hij hier gratis en voor niks. Hij steekt er beslist zijn energie in en vertelt het op zijn eigen manier. Moet je daar nou echt zo n discussie van maken ? Als het je niet bevalt kun je ook een scheeps monteur laten komen die zal ongetwijfeld met veel lieve woordjes je knip leeg trekken maak je toch niet zo druk om in mijn ogen onbenullige dingen het is een heerlijk forum en niet iedereen is t zelfde. Maar dit gaat echt de verkeerde kant op als we zo met mensen omgaan. We hebben allemaal de vrijheid om wel of niet dingen te lezen. En bevalt het je niet dan is het je eigen keus om daar op door te hameren of een ander topicje te bekijken
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor heuvels » 31 Aug 2022, 23:48

Het gaat hier niet zo zeer om de technische verhalen van Wolf1. Die zijn goed te pruimen al is het vaak wat kort door de bocht.
Maar er zitten meer hulpvaardige lieden op dit forum die hun best doen om anderen te helpen, en als hun posts dan worden afgezeken dan raakt dit het persoonlijke vlak. En als dat een paar keer bij jou is gebeurd dan vind je dit forum ineens een stuk minder leuk, en heb je niet zo veel zin meer om een duit in het zakje te doen want voor je het weet.....
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 01 Sep 2022, 00:02

Maar doet dat dan werkelijk zoveel pijn en verdriet ? Je zit in je eigen huis met alles om je heen niemand doet je kwaad. En dan moet je jezelf ontzettend druk maken om hoe een ander ergens op reageert? Daar kun je ook overheen lezen in geval van nood
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 01 Sep 2022, 00:08

Ik denk dat het t beste is om even tot rust te komen alles te laten bezinken ( behalve de boot natuurlijk )
En een nieuwe start maken en niet kwaad worden op elkaar Dat moet toch kunnen
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor chaea » 01 Sep 2022, 07:13

Ik vind de reactie van Henk ronduit stuitend, hij weet dondersgoed wie Wolf is en ook dat dit sinds jaar en dag zijn manier van doen is. Hier is in het diepe verleden veel vaker over geklaagt maar altijd geaccepteerd en gedoogd. Er is na de teloorgang van het oude forum uit nood dit forum opgezet door Henk, en daar waren we toen maar wat blij dat kenniskanon en oud moderator Wolf er ook weer bij wou komen, dat was nodig omdat we een piepklein fragiel forum aan het opbouwen waren. Daar heeft het in het begin geknetterd waar dit niks bij is, en niet alleen Wolf maar een ander net zo'n arrogant, denigrerend en uitgesproken lid hebben heel wat leden ( het model vragen maar niet leveren) weggejaagd. Dit werd keihard geacepteerd door de beheerder, want met zijn woorden samenvattend gesproken " we kunnen wel stoppen als we deze leden verwijderen"

Wolf reageerd bij tijd en wijlen als een onbeschofte verzuurde man, maar ik heb hem door de jaren heen enorm veel mensen zien helpen waarbij vaak een uitnodiging of aanbod tot langskomen bij zat.
Dat Wolf af en toe even aangesproken mag worden door een moderator ( welke is verdwenen) of beheer staat buiten kijf maar dat had eerder gemoeten en niet in dit belachelijke topic wat niks anders is dan kinderlijk aandacht vragen en welke een opruiende werking heeft.
Daarbij is Wolf niet alleen debet, en ook daar mag kritisch naar gekeken worden maar dat ontbreekt weer eens.

@MC, ik vind je een prima lid en heb geen enkele moeite met je, maar als jij niet meer in die haven wil moet je ook niet iedere keer terugkomen omdat de slagboom toch open staat.
Want je schrijft aan Wolf dat hij gewonnen heeft maar kennelijk toch niet.
Of je doet wat je schrijft, of je verwijderd deze onzin en blijft actief en negeert Wolf.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor Yep » 01 Sep 2022, 10:18

Ik ken de voorgeschiedenis niet en heb slechts de laatste 7 jaren als newbie meegemaakt.
In mijn opinie valt of staat een forum met een vorm van beheer.
Anders wordt het uiteindelijk anarchie en wordt een forum gekaapt door een klein groepje.

Ik snap ook niet het bewieroken van Wolf.
Zeker, hij heeft veel kennis van zaken, in ieder geval meer dan mijn 7 jaar :-).
Maar laten we ook dat punt niet overdrijven.

Ook Wolf zal zich aan een aantal regels moeten houden.
Even dacht ik dat er een positieve verandering zou kunnen plaatsvinden.
Maar mijn naiviteit werd al snel duidelijk, het zal hem allemaal worst wezen.

Het niet ingrijpen van de moderator zal hem dan ook nog meer sterken in zijn gelijk en gedrag.
Een deel van de leden haakt af, post minder of helemaal niet meer.
Ook zal dit potentiele leden ervan weerhouden om zich aan te melden.
En misschien zitten daar wel 10 Wolven bij.

@Henk:
Zoals alles kan ook een forum zich verder ontwikkelen.
Stilstand is uiteindelijk achteruitgang.
Toon ballen en wees niet bang.
Geef Wolf eerst eens 2 weken vrijaf om tot bezinning te komen en als het meneer niet bevalt, nou, dan niet.
Voor Wolf zeker een aantal anderen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor sinty » 01 Sep 2022, 10:37

Wolf 2 weken verbannen zou ik het niet mee eens zijn. Nogmaals mc is een goeie kerel ik lees graag zijn postings. Maar het gaat wel erg ver om te zeggen wil me account verwijderen maar lukt niet dus ik reageer maar weer Je moet er zelf op inloggen. Dan doe je dat toch niet ??? Het wordt nu een hype om wolf aan te vallen ongelooflijk. Volgens mij vinden een aantal mensen het heerlijk om de confrontatie en discussie aan te gaan en te kijken hoeveel steun ze krijgen van andere leden. Dit slaat nergens op chea heeft het juist beantwoord ben zelf ook nog van het oude forum en we weten allemaal wel hoe iemand is het gaat hier niet meer om wie elkaar helpt. Maar wie de pispaal moet worden mensen zijn zwaar geiriteerdt en vallen om de kleinste dingetjes Snap ook niet waarom dit hele topic niet gewoon gesloten kan worden.
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor quichot » 01 Sep 2022, 11:25

Maar jongens, eventjes in perspectief plaatsen.
We kennen Wolf toch? Zo reageert hij al sinds jaar en dag. Als Wolf opmerkt dat wij er helemaal niks van begrijpen, dan is dat een compliment. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is. Kijk daar een beetje doorheen. De tekst die volgt is doorgaans van grote waarde.

En het is geschreven tekst hè, dat komt altijd veel indringender over dan bedoeld. We zien immers niet hoe iemand daarbij kijkt.

Ik hoop dat Menno ook op dit forum blijft, en dat Wolf er niet de brui aangeeft.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor aadbloem » 01 Sep 2022, 11:30

Ik heb geen idee welke topic de uiteindelijke aanleiding is geweest om afscheid te nemen maar ik zeg: niet doen.
Gewoon blijven en negeren datgene wat je niet bevalt en blijven genieten van de leerzame topics.
Ik ben het geheel eens met de opmerkingen van Guido hierboven. Dus: blijf en blijf meedoen Menno!
Bij de geschreven tekst ontbreekt doorgaans de emotie van gezichtsuitdrukkingen die verzachtend kunnen zijn op de tekst maar ik moet zeggen dat Wolf zijn best gedaan heeft om die emotie wel mee te geven middels zijn avatar. :o :D ;)
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Afscheid nemen bestaat niet

Berichtdoor helenakruiser » 01 Sep 2022, 14:12

.
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten