Doorvaartvignet Amsterdam

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor aadbloem » 13 Jan 2022, 15:12

Kwokko schreef:Men zal toch een systeem moeten bedenken om de de gelden binnen te gaan harken ,als de MRB wordt afgeschaft.

Nederlands link(s)e regeringen kennende vraag ik mij af of ze de MRB afschaffen. Ik vrees van niet, dat rekeningrijden komt er gewoon bovenop, want als 75% opeens buiten de spits gaat rijden of over binnenwegen dan loopt de staatkas leeg. Dan is het doel wel bereikt, geen files meer maar ook geen inkomsten meer. :D
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Kwokko » 13 Jan 2022, 15:50

aadbloem schreef: Ik vrees van niet, dat rekeningrijden komt er gewoon bovenop, want als 75% opeens buiten de spits gaat rijden of over binnenwegen dan loopt de staatkas leeg. Dan is het doel wel bereikt, geen files meer maar ook geen inkomsten meer. :D

Nee joh ,dan gaat de teller gelijk lopen zodra je de auto een meter verzet.
MRB geld hier immers voor alle wegen en straten.
En ga er maar vanuit ,dat het dan ook gedaan is met de onbelaste el-auto's.
Ze bedenken vast en zeker wel iets "leuks" in Den Haag.
Je kent die spreuk toch nog wel?
"Leuker kunnen we het niet maken,gemakkelijker wel." :lol:
Kwokko
 

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor varg » 14 Jan 2022, 00:24

quichot schreef:De niet toevallig sterk op Lenin gelijkende wethouder Groot Wassink kondigde dat bij aantreden van dit college al aan met het communistenvuistje in de lucht: 'we gaan een kneiterlinks beleid voeren!'. Voor decadent genoegen over de ruggen van het proletariaat (want zo kijkt de uit de CPN voortgekomen wethouder aan tegen pleziervaart en salonbootjes) zal geen plaats meer zijn in de heilstaat. Dat wordt ontmoedigd met absurde heffingen en intrekken van vergunningen.

Rutger was net 17 toen de CPN werd opgeheven. Ik kan me ook niet herinneren dat ik hem bij het opheffingscongres heb gezien :) Hij heeft Ruslandkunde gestudeerd en een eerste baantje bij Groenlinks gevonden als projectmedewerker. Verder deel ik je analyse over de PvdA wethouder.....
Nog even over de geluidsoverlast die direct na jouw verdwijnen uit de stad is losgebarsten...ik ben tamelijk doof, maar dit is echt erg! Op mooie dagen is echt nergens op de Nieuwe Meer nog een rustig stekje te vinden.
Hoop je snel weer eens tegen te komen op Amsterdams water. De laatste keer zag ik de Jonge Willem uit Frankrijk terugkomen via de Sloterbrug bij Badhoevedorp...
Groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 15 Jan 2022, 11:46

varg schreef:Hoop je snel weer eens tegen te komen op Amsterdams water. De laatste keer zag ik de Jonge Willem uit Frankrijk terugkomen via de Sloterbrug bij Badhoevedorp...
Groet, Arnold

Ah! Met die aardige Aziaat in het huisje! Op de een of andere manier vindt hij ons leuk, en reageert altijd prompt als ik me meld. Maar ik zwaai dan ook altijd vriendelijk naar hem. En altijd even duimpje omhoog.

Ik lig dan zelf weliswaar niet meer in Amsterdam, maar ik ken dat wereldje nog heel goed via mijn zoon, die salonbootcateraar is (grootste van Amsterdam zei hij niet zonder trots).
Tegen die dronken studenten op clandestiene sloepen wordt niet opgetreden, en weet je waarom niet? Die zitten niet in het dossier van de wethouder, dus bestaan ze simpelweg niet.
Het enige dat Egbert de Vries doet is zorgen dat z'n bureautje leeg is tegen vijfen. Het hele dossier heeft ie daarom gestald bij een peperduur, van onze centen ingehuurd advocatenkantoor (Pels Rijcken), zodat hij als volleerde Pontius Pilatus z'n handen in onschuld kan wassen.
Maar er speelt nog iets: dat hele bootjesdossier is een eigen leven gaan leiden, losgezongen van het oorspronkelijke uitgangspunt. De Gemeente kan niet meer terug zonder enorm gezichtsverlies te lijden, en een stroom van schadeclaims tegemoet te zien.
En dat is wat ik het huidige college het meest kwalijk neem: gebrek aan moed. Groot Wassink, zowel als zijn paladijn De Vries zijn in wezen laffe, bange technocraten.

Enfin, in maart kunnen we afrekenen met dit spulletje.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jan 2022, 12:44

Ik zit toch stiekem een beetje te gniffelen, hoor.
Amsterdam wordt met linkse hand bestuurd, dat is waar.Maar op andere sociale media, dus niet alleen hier, heeft men het ook aldoor over linkse (fraaie bewoordingen hier invullen) ...
Terwijl men VVD, CDA D66 en Christen Unie toch niet echt van zulke gedachten kunt betichten. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 15 Jan 2022, 13:10

Marie Christina schreef:Ik zit toch stiekem een beetje te gniffelen, hoor.
Amsterdam wordt met linkse hand bestuurd, dat is waar.Maar op andere sociale media, dus niet alleen hier, heeft men het ook aldoor over linkse (fraaie bewoordingen hier invullen) ...
Terwijl men VVD, CDA D66 en Christen Unie toch niet echt van zulke gedachten kunt betichten. :)

Klopt, maar die zitten in Amsterdam in de oppositie, die besturen dus niet. (Op d66 na, dat zich heeft neergelegd bij het Groenlinkse beleid in ruil voor een wethouderspost).

Het college van B en W worden in de raad vertegenwoordigd door een krappe linkse meerderheid. Op zich prima, meeste stemmen gelden en zo, als er sprake zou zijn van respect voor algemeen belang, en voor de 48% niet-linksstemmers. Maar alle constructieve beleidsvoorstellen die van oppositiepartijen komen, worden zonder pardon bij stemming geblokkeerd. Zo is dat achter de schermen bij voorbaat bedisseld. Dat bleek maar weer 's bij het debatje over het in de la houden van een rapport over anti-homogeweld. Schaamteloos werd alle kritiek afgedaan als schieten op Groot Wassink.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor aadbloem » 15 Jan 2022, 13:49

quichot schreef:Groot Wassink, zowel als zijn paladijn De Vries zijn in wezen laffe, bange technocraten.
Enfin, in maart kunnen we afrekenen met dit spulletje.

Mee eens, laffe bange elitaire technocraten, net als de evenknie in de 2e kamer :(
Ik vraag mij ook af of er weer een of andere uitzondering komt voor de beroepsvaart....
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jan 2022, 14:26

Joh, kijk nou eens terug in de tijd.
Als links het voor het zeggen heeft komt alle ellende door het linkse werkschuwe tuig, is rechts aan de macht dan is het wel logisch dat alles in het honderd loopt met die rechtse ballenkliek die alleen aan geld en zichzelf denkt.
Hoge bomen vangen veel wind.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor quichot » 16 Jan 2022, 11:36

Marie Christina schreef:Joh, kijk nou eens terug in de tijd.

Ik denk met weemoed terug aan Joop den Uijl, de laatste sociaaldemocraat bij de PVDA. Die stond met naam en adres gewoon in het telefoonboek. Als je hem belde, en hij was thuis, dan stond hij je vriendelijk te woord.
Kom daar nu maar 's om.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Doorvaartvignet Amsterdam

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jan 2022, 13:07

Andere tijden.
Zeg dat wel.
Toen werd de minister-president nog aangesproken met U (ja, hoofdletter) en excellentie i.p.v. jij en kl**tzak.

Nu staan ze met brandende fakkels voor je (in principe) niet openbare adres en wordt er een politiepost neergezet....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten