Algarve Portugal

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Kwokko » 22 Mei 2021, 14:04

Coen schreef:?


Ja Coen ,je kunt wel een vraagteken plaatsen ,maar we kunnen ons beter gaan afvragen ,wat voor voorwerk Coen zelf gedaan heeft.
Want om daar fatsoenlijk op te reageren ,zijn er veel te veel vragen die open staan.
Al was het maar over wat de mogelijkheden zijn inzake rijbewijs technisch.
Ook heb je niet nagedacht ,of althans hier niets vermeld ,waarachter,of waarmee je het transport wilt uitvoeren.
Lukraak een posting plaatsen ,waarnaar een ander maar mag gaan gokken ,is feitelijk de grootste onzin.
Ik denk dan ook dat er weinigen ,zo niet geen één ,een ervaring heeft met het zelf traileren van een schuitje die zelf leeg al 3096 kg weegt ,om deze achter een vehikel mee te gaan nemen naar Algarve.
Om dit schuitje te vervoeren moet je een trailer hebben van minimaal MTM 4000kg wettelijk.
Heb je die? Zo niet ,waar koop je die?

Je eigen voorwerk is schijnbaar nul komma nul.
Om je een hint te geven ,hier je mogelijkheden voor rijbewijs BE.
https://be-combi.nl/
En dan moet er nog een trailer zijn ,die het wettelijk mag vervoeren.
Ik heb er nog geen één gevonden ,wel technisch ,maar daar kom je niet mee weg.
https://www.jagersaanhangwagens.nl/prod ... m-tot-10m/
Maar het ook zijn ,dat jezelf beschikt over een CE rijbewijs met een voertuig waarop je schuitje past.
In dat geval zou ik zeggen, gewoon doen.

En qua transport ,weet ik waarover ik het heb.
Met 42 jaar als chauffeur internationaal tanktransport ,heb ik ervaring genoeg in de bergen.
Ik hoop dat jij dat ook hebt ,want als je aan e.d. transport begint ,heb je aan 50 weken woon werk verkeer met een luxe wagen niet genoeg.
Daar komt meer bij kijken ,het is geen aanhangertje met een paar tuintegels erop.
Succes met je voornemens.
Kwokko
 

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Popeye » 22 Mei 2021, 14:58

Kwokko schreef:
Ja Coen ,je kunt wel een vraagteken plaatsen ,maar we kunnen ons beter gaan afvragen ,wat voor voorwerk Coen zelf gedaan heeft.
Want om daar fatsoenlijk op te reageren ,zijn er veel te veel vragen die open staan.
Al was het maar over wat de mogelijkheden zijn inzake rijbewijs technisch.
Ook heb je niet nagedacht ,of althans hier niets vermeld ,waarachter,of waarmee je het transport wilt uitvoeren.
Lukraak een posting plaatsen ,waarnaar een ander maar mag gaan gokken ,is feitelijk de grootste onzin.
Ik denk dan ook dat er weinigen ,zo niet geen één ,een ervaring heeft met het zelf traileren van een schuitje die zelf leeg al 3096 kg weegt ,om deze achter een vehikel mee te gaan nemen naar Algarve.
Om dit schuitje te vervoeren moet je een trailer hebben van minimaal MTM 4000kg wettelijk.
Heb je die? Zo niet ,waar koop je die?

Je eigen voorwerk is schijnbaar nul komma nul.
Om je een hint te geven ,hier je mogelijkheden voor rijbewijs BE.
https://be-combi.nl/
En dan moet er nog een trailer zijn ,die het wettelijk mag vervoeren.
Ik heb er nog geen één gevonden ,wel technisch ,maar daar kom je niet mee weg.
https://www.jagersaanhangwagens.nl/prod ... m-tot-10m/
Maar het ook zijn ,dat jezelf beschikt over een CE rijbewijs met een voertuig waarop je schuitje past.
In dat geval zou ik zeggen, gewoon doen.

En qua transport ,weet ik waarover ik het heb.
Met 42 jaar als chauffeur internationaal tanktransport ,heb ik ervaring genoeg in de bergen.
Ik hoop dat jij dat ook hebt ,want als je aan e.d. transport begint ,heb je aan 50 weken woon werk verkeer met een luxe wagen niet genoeg.
Daar komt meer bij kijken ,het is geen aanhangertje met een paar tuintegels erop.
Succes met je voornemens.


Coen heeft nergens aangegeven dat hij wil traileren.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Kwokko » 22 Mei 2021, 16:39

Popeye schreef:Coen heeft nergens aangegeven dat hij wil traileren.
Groet, Jack.

Dat klopt volledig wat je daar schrijft.
Coen schreef: ik kan niet via zee,

Maar Coen schrijft ook ,dat hij niet via de zee kan.
Popeye schreef:Je kunt natuurlijk Frankrijk binnendoor doen, daarna de middellandse zee, en vanaf de straat van Gibraltar is het dan nog ruim 200 kilometer tot een Portugese haven!
Groet, Jack.

Zee?
Hoe moet ik jouw antwoord dan interpreteren?

En welke mogelijkheden heb je dan als je de zee wilt mijden Popeye?
Dan zijn er diverse mogelijkheden,en dat is of via de lucht of trein of deklast of via de weg.
Eerste 3 vallen af wegens hoge kosten ,dan blijft traileren over,als je het zelf wilt doen.
Maar misschien zie jij nog een andere modaliteit PopEye :?: :?:
Kwokko
 

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Yep » 22 Mei 2021, 17:20

Pffffffff.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor kajoe » 22 Mei 2021, 17:47

of gewoon een rondje rijn/man/Donau/zwarte zee /turkije griekenland /italie /en via de rhone weer terug
is al door menig een gedaan las ik .
mijn neef heeft eens een reisje met een 38 meter schip (luxe motor )geladen gedaan naar barselona en terug .was al hee lang geleden .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Coen » 22 Mei 2021, 20:25

Hallo,

Geweldige goede volwassen reacties, dacht hier op een kwalitatief forum te zitten, blijkbaar zijn er hier wijsneuzen die denken de wijsheid in pacht te hebben.

Vr.gr
Coen
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 11 Aug 2020, 08:34
ligplaats: Sneek
info: Rinker 260EC

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Yep » 22 Mei 2021, 21:02

Coen schreef:Hallo,

Geweldige goede volwassen reacties, dacht hier op een kwalitatief forum te zitten, blijkbaar zijn er hier wijsneuzen die denken de wijsheid in pacht te hebben.

Vr.gr


Coen,

Niet zo geagiteerd, je veroorzaakt deze reacties zelf.
Je komt met een enkelvoudige vraag en verder nada informatie.
Wat heb je zelf al ondernomen qua informatiegaring?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Solita74 » 22 Mei 2021, 22:46

Coen laat ik nu z’on wijsneus zijn over zee kan je niet dat stukje (2200km) heb ik wel 30 keer gevaren en was voor mij de kortste weg naar Portugal ,binnen door dan kom je niet verder dan kanaal Du MIDI’s of via Marseille maar dan krijg toch nog een stukje zee van 1000 km sucses Coen.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor Kwokko » 22 Mei 2021, 23:53

Solita74 schreef:.......binnen door dan kom je niet verder dan Marseille.

Je kunt nog wel verder komen binnendoor.
Canal du Rhone à Sète kun je ook nog volgen.
Gaan ook regelmatig spitsen vanuit Stein met produkten naar toe.
En de Zuiderster, MMSI 244014246 ,heeft daar ook een hele poos bij Frontignan gelegen.
Is inmiddels terug in NL.
Kwokko
 

Re: Algarve Portugal

Berichtdoor kajoe » 23 Mei 2021, 10:34

volgens mij kan je er in sete er nog uit de zee op daarna word ht tijd voor het plaatsen van wieltjes of doorvaren via Gibraltar .
ik heb eens gehoord dat spanje oop nog wat kanalen had om te bevaren ?? en bij de taag kan het behoorlijk spoken voor de invaart en verder op ook ,maar goed ik ben sinds 75 daar niet meer op zee geweest .
zelf met schip niet verder dan even onder Lyon geweest .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten