Rondje Ijssel en randmeren.

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor elrenegado » 08 Jul 2020, 09:28

G.brul schreef:Hou alleen rekening met die uur vertraging bij de Reevesluis. Verkeer wordt daar geregeld en op een doordeweekse dag wordt er nog aan gebouwd, sluis is namelijk nog niet af. Geen idee hoe druk het er zal zijn eind juli, maar je vaart dan wel in het hoogseizoen. Zelf eind juni door deze sluis gevaren op een zondag, toen bijna geen wachttijd.


Die had ik er inderdaad bijgerekend,
Athans, routeplanner stuurde me vanaf hattem via zwartewater/ketelmeer, dus de tijd die het duurt om OM te varen zal je max ook kwijt zijn aan wachttijd.

Freek schreef:
Wij gaan begin augustus dezelfde route volgen.
Zou je willen laten weten hoe druk het onderweg is in de jachthavens?


Prima, Ik zal het in dit topic posten.

quichot schreef:Dat rondje heb ik vaker gevaren, maar ik zie toch leuke tips langskomen voor stekkies met kleinkinderen.
Ik kom ook vrijwel ieder jaar door de Gouwe richting Rotterdam. Tja, die bloktijden Boskoop zal ik voor lief moeten nemen. Over Den Haag en Delft houd ik achter de hand.
Maar, @elrenegado, ik zag Gouda graskant langskomen. Wat voor stekkie is dat?


Die andere route heeft ook 1 of 2 bruggen met groot onderhoud, en dito bloktijden (2 of 3x per dag dacht ik)
Doordat dit voor mij de enige 2 routes zijn, en ik ook al berichten hoor van de drukte op de plassen aldaar, besloten een andere route te varen.

Met die graskant bedoel ik de aanlegplaatsen bij Gouda Goverwelle, geen idee of die er nog zijn (staan nog wel op de kaart aangegeven), maar in het verleden wel eens gelegen, is vanaf haastrecht gezien net voor gouda bij de sportvelden.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor quichot » 08 Jul 2020, 13:23

elrenegado schreef: Met die graskant bedoel ik de aanlegplaatsen bij Gouda Goverwelle, geen idee of die er nog zijn (staan nog wel op de kaart aangegeven), maar in het verleden wel eens gelegen, is vanaf haastrecht gezien net voor gouda bij de sportvelden.

Bedankt!
Ik lig op doorreis wel eens aan het remmingwerk van de spoorbrug. Op zich prima, maar je kunt daar niet van boord, en gezellig is anders. Op de Hollandse IJssel bij de molen is op de groteschepensteiger vaak geen plekje meer vrij, of gereserveerd voor charters (Hoi @Evert!).
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor kajoe » 08 Jul 2020, 17:13

zo lang er nog gewerkt word heeft rijkswaterstaat een regeling van om en om een half uur wacht tijd ,hebben er 20 minuten moeten wachten terwijl er geen vaart van de andere kant was even naar rws gebeld tja regel is regel voor de bedienaren en de verkeer regelaars op de boten die er bij liggen .
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Yep » 08 Jul 2020, 19:10

G.brul schreef:Hou alleen rekening met die uur vertraging bij de Reevesluis. Verkeer wordt daar geregeld en op een doordeweekse dag wordt er nog aan gebouwd, sluis is namelijk nog niet af. Geen idee hoe druk het er zal zijn eind juli, maar je vaart dan wel in het hoogseizoen. Zelf eind juni door deze sluis gevaren op een zondag, toen bijna geen wachttijd.


En indien veel te druk, doorvaren naar Ketelmeer en dan linksaf.
Kom je op hetzelfde punt uit.
Kost een uurtje varen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor elrenegado » 09 Jul 2020, 08:14

Yep schreef:
En indien veel te druk, doorvaren naar Ketelmeer en dan linksaf.
Kom je op hetzelfde punt uit.
Kost een uurtje varen.


Dat weet ik idd,
Maar is dat maar een uurtje ?
In mijn beleving (en het is al een poosje gelee) duurt dat stukje van kampen tot het ketelmeer al een uur...
Blijkbaar zit ik er naast dus :D
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Popeye » 09 Jul 2020, 08:54

Kleine 25 km en een schutsluis. Met een beetje speedboot moet dat te doen zijn! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor elrenegado » 09 Jul 2020, 10:05

Popeye schreef:Kleine 25 km en een schutsluis. Met een beetje speedboot moet dat te doen zijn! :mrgreen:

Groet, Jack.


ja precies,
Die 25km/h haal ik net niet :lol: :lol:
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Yep » 09 Jul 2020, 10:16

Dat uurtje extra is IJssel naar Randmeer om het Keteleiland heen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor elrenegado » 30 Jul 2020, 10:18

Freek schreef:
Wij gaan begin augustus dezelfde route volgen.
Zou je willen laten weten hoe druk het onderweg is in de jachthavens?


Ik heb geen enorme drukte ervaren,
Wel zat ik natuurlijk aan het begin van de bouwvak, met maar 1 regio die op vakantie was.
1ste nacht bij loswal, als passant altijd lastig, want ze geven aan passanten te ontvangen, maar is altijd een gedoe.
2de en 3de nacht rederlaag, camping de veerstal, voldoende plek.
Deventer, voldoende plek,
JH en Camping eurpparcs resort zuiderzee, op zich voldoende plek, maar 1x en noot meer, oude bende, en ruim 46 euro voor 2 nachten !!!!
erkemeder strand, had ook plek, maar is niet echt berekend op veel en grote boten....
De vecht e.d.... erg druk met vooral locoboats en ander huurspul., wsv de vecht lagen ze 6 rijen dik naast elkaar.
In maarssen lagen alle plaatsen met walstroom vol met mensen die geen stroom gebruikten, of hun boot er voor langere tijd afmeerde zonder aan boord te zijn, omdat er ivm corona geen liggeld opgehaald word.
Nieuwegein, is gratis, en lag ook vol.
daarna ben ik terug naar de thuishaven gegaan.

Overigens is de doorsteek vanaf de ijssel via het reevediep naar de randmeren een makkelijk stukje,
Wachttijd voor de sluis had ik niet, ik wilde net vast knopen toen die open ging.
daarna ben je met nog geen 30 minuten aan de andere kant (zal eigenlijk langer zijn, ben er met 11 a 12km'h doorheen gevaren, en zag aan het einde pas dat je er eigenlijk 6km/h mocht.

Enige drukte was de sluis bij nijkerk,
Toen we overnachte bij het erkemerder strand, een paar honder meter voor de sluis hoor de je de sluiswachter via de speakers geregeld haar ongenoegen uiten over het niet aansluiten en doorvaren,
we kwamen rond 13:00 aan in de haven, en er lagen toen een 30 a 40 boten voor de sluis,
wij zijn er de volgende ochtend met de eerste schutting direct door gegaan, en ook toen lag de sluis vol.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Rondje Ijssel en randmeren.

Berichtdoor Freek » 31 Jul 2020, 13:04

elrenegado schreef:Ik heb geen enorme drukte ervaren,
Wel zat ik natuurlijk aan het begin van de bouwvak, met maar 1 regio die op vakantie was.

Dank je wel. Is gelukkig wat minder druk dan dat ik bang voor was.
Over een weekje gaan wij op pad.
Freek
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Apr 2016, 15:47
ligplaats: Andijk
info: Greenline 33

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten