Hoi Rob, dit was een van de weinige plaatsjes die niet ingedeeld was, de rest zit vol.
De laatste hand gelegd aan de dagtank, het resultaat, Ontluchten wat is dat????????????
Waar het uiteindelijk om begonnen is is super geslaagd, ontluchten gaat met niets!!!
Het vullen van de tank is een eitje, een drukje op de knop en het pompje pompt 80 liter diesel in de tank, goed voor een thuis wedstrijdje van circa een maandje verblijf op de boot.
Solide dieseltoevoer en een aanzienlijke vergroting van de actieradius!
Voor het pompje een rvs framepje gemaakt, met aan beide zijde een ontlasting voor de vrij kleine slangtule ten opzichte van de robuuste slangen.
En een mooi plaatse gevonden boven de Webasto, twee afstandhouders gemaakt van RvS en , HOPPA.
En de besturingskast van het pompje, met noodstop.
De achterkant van het peilglas voorzien van witte fineer, dit maakt de stand van de diesel in de slang bijzonder goed zichtbaar,
De dagtank overgeschakeld, tijdens het draaien van de motor, naar de hoofdtank met een kraan, motor draait ongestoord door!
Alles afgewerkt, schema's bijgewerkt alles opnieuw gelabeld.
Het moraal van het verhaal, een groot success, ben er blij mee.
Nog de temperatuur gemeten van de diesel in de retourleiding, deze bedraagt 31 graden na een 1/2 uur onbelast draaien.
Nu nog eens meten onder vollast.
Weer een stap dichter richting de vakantie
Mvg,
Pascal.