Popeye schreef:Varend op de Moezel bij Metz werd ik gecontroleerd door de waterpolitie. Papieren? Naar mijn idee alles oké, maar vaarbewijs bleek verlopen en ICP bleek ook verlopen? Later zag ik dat er wel een geldig ICP in het mapje met papieren zat, nu uitgegeven door Vamex en met een wat ander uiterlijk. Het oude verlopen document zat er ook nog bij en dat bekeek de agent. Toen de vraag; "Hebt u ook een brandblusser?" Heb ik. Keuringsdatum verstreken! Voor de brandblusser kreeg ik een bekeuring van 64 euro, en ik moest bij een watersportzaak vlakbij direct een nieuwe blusser kopen. Achtentachtig euro lichter kon ik mijn reis vervolgen. Later vroeg ik mij af; "heb ik bij de ANWB ooit gezien dat ik een brandblusser op de boot moet hebben in Frankrijk. Heb net even gezocht. In Nederland niet, en voor het buitenland vind ik checklist waar van alles op staat wat niet verplicht maar eventueel wel handig of verstandig kan zijn, zoals een notebook voor noodnavigatie, een satelliettelefoon, en ook (2!) brandblussers.
Heb ik nu terecht een bekeuring gekregen?
Groet, Jack.
Volgende week zaterdag ben ik even in de buurt van de Aimée, en wil dan meteen even het vaarbewijs van de boot halen, om thuis het (verlopen) vaarbewijs te verlengen. Eerst even op het WWW zoeken of het problemen kan geven wanneer het vaarbewijs al een poos verlopen is.
Vind ik dit! Vaarbewijs is dus niet verlopen en onbeperkt geldig!
Groet, Jack.