Trip naar Noorwegen

Trip naar Noorwegen

Berichtdoor BartZeilt » 28 Jan 2026, 19:02

Wij zijn bezig met de voorbereiding van een langere tocht naar Noorwegen, met als einddoel de Lofoten. Het plan is om rustig noordwaarts te varen en onderweg volop de tijd te nemen voor natuur, mooie ankerplekken en bijzondere havens.

Ik ben benieuwd: zijn er hier mensen die deze route al eens hebben gevaren?

Welke plekken in (Noord-)Noorwegen of rond de Lofoten vonden jullie écht de moeite waard — plekken die je niet in elk standaard vaargidsje tegenkomt? Denk aan fijne ankerbaaien, kleine haventjes of gewoon plekken waar je graag nog eens zou terugkomen.

Alle tips en ervaringen zijn welkom. Leuk om te leren van mensen die dit water al kennen!
BartZeilt

ligplaats:
info: Hallberg Rassy 42F

Re: Trip naar Noorwegen

Berichtdoor pascall » 28 Jan 2026, 19:27

Hallo Bart,

Ik weet het niet zeker maar ik verwacht dat je hier op het forum weinig informatie krijgt omtrent je vraag.
Ik ken enkele forumleden die met regelmaat Scandinavië bezoeken, waaronder ik zelf, maar of iemand de lofoten heeft bezocht?
Er was een forumlid, Yep, deze persoon heeft de Lofoten bezocht en ook overwinterd in Noorwegen, maar is niet meer actief op dit forum, Yep is wel te vinden op het Zeilersforum.
Ik denk dat je je vraag stelt op het zeilersforum je meer reacties krijg.
De Lofoten staat wel op ons, nog te doen lijstje, dus mogelijk krijg je deze vraag nog eens teruggekopt.
Wel een schitterend vooruitzicht, alleen de voorbereiding al, succes.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Re: Trip naar Noorwegen

Berichtdoor Wolf1 » 28 Jan 2026, 23:51

Ja dat was Yep, die ons forum ontgroeid was, zou dat ook met Franc en Budget-DIY het geval zijn ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Terug naar Reiservaring