Welke model / merk boot

Welke model / merk boot

Berichtdoor mrcrazy » 02 Sep 2024, 10:13

Onlangs een bootje gekocht (trailer + boot + buitenboordmotor)

Betreft een Mercury 30PK (1995 Outboard 30 [MLRC/ALT] 1031214RB) uit 1995 2-takt, welke m.b.v. de gashendel begrenst is. Daar ik graag de begrenzer weg wil halen, dien ik een kenteken aan te vragen.
Nu kan ik alles invullen als onbekend, maar de voorkeur is van niet.

Ofwel, wie heeft enige idee welk merk + type boot dit is?

Lengte 485cm
Breedte 198cm

Bijzonderheden:
De vorige eigenaar gaf aan dat hij hem had gekocht van mensen die de boot hadden omgebouwd van een zeilboot achtige. (Waar ik mijn twijfels aan heb).
Ze hebben oa. het bankje geplaatst.

Wel vond ik rondom, aan de vloer gemonteerd, oude katrollen (4 stuks, in elke hoek 1) wat ik dan voor een motorbootje weer gek vind.
Heb verder nog geen CIN/HIN nummer of plaatje kunnen vinden; dus vermoedelijke is deze van voor juni 1998

Ik ben benieuwd wie wat weet!

Afbeelding
Afbeelding
mrcrazy

ligplaats: zeewolde
info:

Re: Welke model / merk boot

Berichtdoor chaea » 02 Sep 2024, 11:09

Ziet er idd uit als een ex zeilboot, waar ze de nodige aanpassingen aan hebben gedaan.
Maar kan ook een ex speedbootje zijn uit 60/70 er jaren, dat kan de rollen verklaren voor het toendertijd veelgebruikte katrol besturingsysteem.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Mopolcamper » 02 Sep 2024, 12:31

Zeker geen ex-zeilboot. Voor die lengte veel te breed.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor Berto » 02 Sep 2024, 13:37

Ziet er uit als een leuk bootje.

En die katrollen zullen zeker zijn van de vroegere besturing, in mijn (voormalig) speedbootje hangen de katrollen ook nog van de besturing.

Misschien kom ik je wel een keer tegen op het Wolderwijd.
Berto

ligplaats: Zeewolde
info: Rhone Verre RV 14,
speedboot uit 1971, verbouwd naar consoleboot, banken en tafel/zonnedek.
Motor: Mariner 30pk EFI 2005

Berichtdoor mrcrazy » 03 Sep 2024, 08:30

Berto schreef:Ziet er uit als een leuk bootje.

En die katrollen zullen zeker zijn van de vroegere besturing, in mijn (voormalig) speedbootje hangen de katrollen ook nog van de besturing.
Misschien kom ik je wel een keer tegen op het Wolderwijd.

het is een leuk ding, best wel ruimte etc.
Wie weet zien we elkaar ja :D

Qua model ben ik er wel ook van overtuigd dat het een speed-/motorbootje is. maar helaas verder niets te vinden en/of qua type plaatje. (tenzij het zo weggestopt zit, achter kom ik amper met mn hoofd eronder
ik ga denk ik maar aanvraag doen op basis van 'onbekend' bij het RDW
mrcrazy

info:

Berichtdoor chaea » 03 Sep 2024, 09:50

In de jaren 60 en 70 zijn er heel veel van dit soort bootjes gemaakt, denk dat Placom wel 1 van de bekenste was maar ook heel veel eendagsvliegen.
In de loop der jaren en vele verfbeurten later zijn veel typeplaatjes verdwenen.

Ik zou RDW niet teveel twijfel geven, als ze moeilijk kunnen doen dan gaan ze dat ook echt doen.
Ik zou op zoek gaan naar een zo gelijkend mogelijk bootje en dat merk dan gebruiken en daarachter de lengte van de boot bijv Placom 420.
Vul bij de aanvraag ook bij het bouwjaar van voor 1998 in, doe je een bouwjaar na 1998 gaan ze naar het HIN nummer vragen en als je die niet hebt kan je tijden wachten voordat je hem op kenteken hebt.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor mrcrazy » 03 Sep 2024, 10:42

chaea schreef:In de jaren 60 en 70 zijn er heel veel van dit soort bootjes gemaakt, denk dat Placom wel 1 van de bekenste was maar ook heel veel eendagsvliegen.
In de loop der jaren en vele verfbeurten later zijn veel typeplaatjes verdwenen.

Ik zou RDW niet teveel twijfel geven, als ze moeilijk kunnen doen dan gaan ze dat ook echt doen.
Ik zou op zoek gaan naar een zo gelijkend mogelijk bootje en dat merk dan gebruiken en daarachter de lengte van de boot bijv Placom 420.
Vul bij de aanvraag ook bij het bouwjaar van voor 1998 in, doe je een bouwjaar na 1998 gaan ze naar het HIN nummer vragen en als je die niet hebt kan je tijden wachten voordat je hem op kenteken hebt.

Duidelijk ..

ik neig er naar om naar dit te gaan. : Verano 485
lijkt er het meeste op en bouwjaren zijn van voor 1998

of de Snakewave 500
mrcrazy

info:

Terug naar Waar vaar jij mee ?