Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Tjerk » 12 Feb 2022, 19:36

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Tjerk en vaar al vele jaren zeil en motorboten (sloep). Nu ben ik op zoek naar informatie over een bepaalde sloep en hoop dat er mensen op dit forum zijn die mij kunnen helpen. Het betreft een Triton 700 (7mtr) sloep. Ik kan op internet niks vinden over dit type sloep, het merk en/of de bouwer behalve dan dat de bouwer/werf niet meer bestaat en dat deze ooit in Grou/Leeuwarden zat. Ik hoop dat er hier mensen aanwezig zijn die meer informatie over deze sloep weten en willen delen. Alles is welkom; weetjes, flyers, boekjes, foto's, links naar websites enz.
Ik kijk naar jullie reacties uit.

Met vriendelijke groet,

Tjerk.
Tjerk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 12 Feb 2022, 19:18
ligplaats:
info: - Triton 700
- Adria 501

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Wolf1 » 12 Feb 2022, 20:00

Welkom Tjerk, wat vind je van een fotootje van je sloop hier te planten ?
Misschien krijgen we ideeën waar je het over heb.
Gr Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Tjerk » 13 Feb 2022, 14:32

Ik wil graag een foto toevoegen maar ik zie geen 'knop' om een afbeelding toe te voegen... Iemand een idee?
Tjerk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 12 Feb 2022, 19:18
ligplaats:
info: - Triton 700
- Adria 501

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Wolf1 » 13 Feb 2022, 16:18

Tjerk schreef:Ik wil graag een foto toevoegen maar ik zie geen 'knop' om een afbeelding toe te voegen... Iemand een idee?

Portaal links onderin !
Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Blacktoppie » 13 Feb 2022, 17:31

Tjerk schreef:Ik wil graag een foto toevoegen maar ik zie geen 'knop' om een afbeelding toe te voegen... Iemand een idee?



hier klikken voor uitleg foto's plaatsen
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Tjerk » 13 Feb 2022, 19:20

Dank voor de tip(s). Het betreft dus een Triton 700, ik ben op zoek naar informatie over boot, bouwer, ontwerp(er); eigenlijk alles wat er te vinden is. Als het allemaal goed gaat volgt er nu een foto:
Afbeelding
Tjerk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 12 Feb 2022, 19:18
ligplaats:
info: - Triton 700
- Adria 501

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Quota » 13 Feb 2022, 20:16

Mooie sloep hoor, wel veel en lastig poetsen zo'n overnaads bootje.
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Kwokko » 14 Feb 2022, 01:26

Tjerk schreef: Het betreft dus een Triton 700, ik ben op zoek naar informatie over boot, bouwer, ontwerp(er).

Weinig te vinden op het internet.
Is het een 700 of een 650?
In de 700 ligt een Nanni met 35 pk.
In de 650 een Nanni met 21 pk.
Aan de hand van het type plaatje op de motor,moet je wel kunnen achterhalen welk type erin ligt.
Ontwerper? Ik denk gebaseerd op vroegere sloepen ,en de bouwer zit denk ik ergens in Polen.
Daar worden vele soorten sloepen gemaakt.
Kwokko
 

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor FKZ » 14 Feb 2022, 11:51

Tja 10 in een dozijn sloep. lijkt op moonday 23, elena 690 en bredendam700 plus waarschijnlijk nog een aantal. Lijkt allemaal op elkaar sommige bestaan langenr andere korter. zoals al aangegeven waarschijnlijk een NL of Pools casco wat afgebouwd is en toen de naam triton gekregen heeft. Ik verwacht dat de sloep redelijk recent is en dan zou er volgens CE een werf of bouwplaatje in moeten zitten. Hier staat mogelijk meer info op. Zo van deze foto ziet heter uit als een net exemplaar. veel plezier er mee.
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: Informatie gezocht over Triton 700 sloep

Berichtdoor Wolf1 » 14 Feb 2022, 12:06

FKZ schreef:Tja 10 in een dozijn sloep. lijkt op moonday 23, elena 690 en bredendam700 plus waarschijnlijk nog een aantal. Lijkt allemaal op elkaar sommige bestaan langer andere korter. zoals al aangegeven waarschijnlijk een NL of Pools casco wat afgebouwd is en toen de naam triton gekregen heeft. Ik verwacht dat de sloep redelijk recent is en dan zou er volgens CE een werf of bouwplaatje in moeten zitten. Hier staat mogelijk meer info op. Zo van deze foto ziet heter uit als een net exemplaar. veel plezier er mee.

In Waalwijk Was 10 jaar geleden een werf "Triton" genaamd, deze werf hield zich bezig met allerlei duistere zaken en is daaraan dus ook ten ondergegaan.
Maar ik weet dat ze zich ook bezig hielden met de import van hardhout en daaruit voortvloeiend lag er ineens een open bootje in de hal waarvan de romp sprekend lijkt op jouw schip.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Waar vaar jij mee ?

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast