advies voor AIS gevraagd

communicatie en navigatie apparatuur

Re: advies voor AIS gevraagd

Berichtdoor aatv » 30 Jul 2025, 17:09

haha inderdaad en dan ligt elsloo waar ik woon ook nog in een dal waardoor het hier soms vaker regent.
maar over het algemeen is het in wessem, 30km van huis, ook niet veel beter. volgende week geven ze
weer goed weer op. vrijdag zetten ze de laatste 3 nieuwe ramen van top windows in de boot en als
het meezit heb ik over een weekie de ais handel er ook in zitten. dan ga ik, als het weer een beetje
goed blijft toch echt ff een stukkie varen door het land. het idee is gewoon ff de maas afzakken en
dan de linge te doen. heen en terug op het gemakkie een week of twee. meer als uiterlijk 4u pd wil
ik niet varen ook voor mijn woefboefie wat af en toe toch ook ff zijn ding moet doen.
waar is dat mooie weer van jou amersfow? kan ik die richting op als optie houden.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor Amersfow » 30 Jul 2025, 17:43

Ik zit in het westen van het land. Niets te klagen over het weer dit jaar. (maar wellicht ervaren anderen dat anders, is het glas halfvol of halfleeg?). Heb al meer moeten sproeien dan andere jaren (ff met de 14.000 l/h dompelpomp in de Oude Rijn).
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 03 Aug 2025, 12:06

Waterkaarten app denkt ook, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :D https://photos.app.goo.gl/LEXiTKTotAGyPDXW8
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 03 Aug 2025, 15:56

Dat is wel een heel mooie route, maar dan met de sup.
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor Renegade » 09 Aug 2025, 20:34

Ik had er ook eentje gekocht.
Bleek helaas een DOA te zijn.
Zat een corrupte Android OS op.
Zwart beeld met tekst.
Teruggestuurd. Wat schetst mijn verbazing? Gaat de prijs omhoog naar 280 euro. Inmiddels weer gezakt naar 259 euro.
Weet niet hoe ze het afhandelen ,heb nog steeds geen geld retour of nieuwe terug gekregen.

aatv schreef:ok maar mijn laptop heeft ook geen sim internet ermee op de boot
via mijn foon.

Maar effe hier op verder.
Hoe koppel je een android tablet aan een android smartphone om daarmee ook te kunnen internetten.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 09 Aug 2025, 20:51

Huh? Das toch gewoon de hotspot aanzetten? Mijn tabletje gaf wifi in de hele boot, kooi van Faraday was geen belemmering.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 09 Aug 2025, 21:06

Amersfow schreef:Das toch gewoon de hotspot aanzetten?

Waar hotspot?
Ik weet niks van hotspot.
Wat ik er van weet ,zijn dat toch punten van routers die open staan bij tankstations etc ?
Wij hadden ook een tijd lang steeds dezelfde auto voor de inrit staan ,waarin iemand zat die met een laptop bezig was.
Opgezocht hoe dat kon, bleek dat mijn router ook zo'n hotspot was.
Ziggo gebelt ,uitgeschakeld.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 09 Aug 2025, 21:44

Ha das uit de tijd dat KPN Kermit's had, mijn eerste "gsm", een pieper en palen bij tankstations waar je kon bellen.

Op Android en IOS zit altijd een Hotspot optie. Die zet je aan, met naam en password. Dat wordt dan een wifi access point waar iedereen in de buurt op kan inloggen (als je wachtwoord deelt) en dan jou 4g of 5g gaat gebruiken.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 09 Aug 2025, 23:42

Amersfow schreef:Op Android en IOS zit altijd een Hotspot optie. Die zet je aan, met naam en password. Dat wordt dan een wifi access point waar iedereen in de buurt op kan inloggen (als je wachtwoord deelt) en dan jou 4g of 5g gaat gebruiken.

Bedankt.
Ik ga uitzoeken hoe dat zit .
Niet dat ik het momenteel nodig ben,maar uit nieuwsgierigheid.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 10 Aug 2025, 16:40

Je moet het ff weten en ook ff onthouden als je de hotspot niet kan vinden, staat die wel aan

Zo stel je een wifi-hotspot in op Android-smartphones

Een wifi-hotspot biedt in veel situaties uitkomst. Vooral nu databundels van mobiele abonnementen steeds groter worden, kun je met andere apparaten veel profijt hebben van je abonnement. Maar ook als een wifi-netwerk langzaam is of gewoonweg weigert, kun je gebruikmaken van een hotspot. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.
Wifi-hotspot

Open de instellingen

Kies vervolgens voor ‘Wifi en netwerk’ en ‘Hotspot en tethering’;
Tik op ‘Wifi-hotspot’

Stel de naam, wachtwoord en andere instellingen in;
Schakel de hotspot in

Zet het vinkje aan en de hotspot wordt actief;
Verbind apparaten

Maak met een ander apparaat verbinding met de wifi-hotspot

Let op: Het kan zijn dat bij jouw toestel de stappen net wat anders zijn of menu’s net een andere naam hebben. Kun je het zo snel niet vinden, tik dan in de zoekbalk ‘hotspot’ in, waardoor je telefoon je waarschijnlijk direct het juiste menu toont.

Gebruik uiteraard ook een sterk wachtwoord om te verbinden met de hotspot. Een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen maakt het wachtwoord sterker. Kies wel een wachtwoord wat je makkelijk kunt onthouden. Via de hotspot-instellingen kun je vervolgens kijken welke apparaten er verbonden zijn. Ook kun je daar makkelijk een verbinding verbreken, bijvoorbeeld als je een ander apparaat voorrang wil geven op het netwerk.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica