Poor mens GPS tracker

communicatie en navigatie apparatuur

Poor mens GPS tracker

Berichtdoor Amersfow » 19 Aug 2024, 18:39

Ik verhuur in de zomer mijn boot, en wilde wel weten waar die uithing. Ik heb een oude telefoon geplaatst, en een abb van 0,5 GB genomen. Met Google Vind mijn apparaat kan ik elk moment de plek zien. Wel verassend hoeveel data een telefoon slurpt. Zie dit; https://photos.app.goo.gl/SvUL2ifYsiy5mnQC9

Ik wil er nog een paar sensors bij zetten, water alarm, temperatuur, misschien low voltage alarm. Maar ik krijg die wifi sensoren (van Ali) niet aan de praat op een Hotspot (dat vraagt om een wifi netwerk, blijkbaar vind die dat een Hotspot dat niet is). Als ik het werkend krijg (misschien via Bluetooth) zal ik wel een groter abb moeten afsluiten. Al met al toch een leuke gimmick voor 4 euro per maand.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Re: Poor mens GPS tracker

Berichtdoor aadbloem » 19 Aug 2024, 22:04

Misschien een vrij nieuwe we telefoon met een 5Ghz hotspot en Ali sensors voor 2,4Ghz wifi? Is sprake van WiFi passwords of open hotspots?
Het is gewoon een technisch foutje want die Ali sensors maken echt geen onderscheid tussen een telefoon WiFi hotspot of een thuis Wifi.
Welke Ali sensors heb je het over?
En wat mb gebruik betreft, ja Google/Android die telefoon lult de hel dag met Google, geeft ook alles door aan Google en vraagt de hele dag aan Google zijn er nog updates etc. Neem een oude iPhone en zet internet uit voor bijna alles. Dat kan helaas niet bij Android(dat wil Google niet..)
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Amersfow » 20 Aug 2024, 06:27

Bedankt, ik ga het na het seizoen nog eens rustig opnieuw proberen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor stefan » 20 Aug 2024, 07:06

Probleem bij mijn iPhone op de hotspot is steeds dat de verbinding met andere apparaten na een aantal minuten inactiviteit wordt verbroken.
Is daar dan omheen te werken?
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 20 Aug 2024, 07:52

IIk heb ook een poosje zitten knoeien met een Iphone als hotspot voor diverse sensoren. Uiteindelijk maar overgestapt op een mifirouter.

https://www.bol.com/nl/nl/p/mifi-router ... oductImage

De iphone zit er nog wel om de locatie door te geven via find my iphone en google. Hier is geen simkaart voor nodig.
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor Amersfow » 20 Aug 2024, 07:53

Bedankt. Het is voor mij de sport het met standaard componenten te doen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Terug naar Elektronica