Op facebook marketplace wordt dit aangeboden.
Is dit wat? Of is het niks?
@Bas: wat is het verschil tussen een transponder en een transmitter?
Ja, het is een zend installatie, net als marifoon, waarvoor een typegoedkeur vereist is. Meestal niet het geval bij Ali spul en gok dat de aanbieder van dit ding dat ook niet heeft. Sterker nog, wss niet eens een CE keur.een transponder moet dus een goedkeuring hebben? Kan dus ook niet zomaar een ais transponder op aliexpress bestellen?
bas schreef:een transponder moet dus een goedkeuring hebben? Kan dus ook niet zomaar een ais transponder op aliexpress bestellen?
Ja, het is een zend installatie, net als marifoon, waarvoor een typegoedkeur vereist is. Meestal niet het geval bij Ali spul en gok dat de aanbieder van dit ding dat ook niet heeft. Sterker nog, wss niet eens een CE keur.
Ik ben ook de mening toegedaan dat een transponder een goedkeuring moet hebben. Maar ik ken iemand die heeft een transponder van Ali. En die functioneert gewoon. En er is niemand die op een goedkeuring controleert (ik zou ook niet weten hoe). Dus dat kan een aardig dilemma opleveren als je naar de prijsverschillen kijkt tussen Ali en goedgekeurde exemplaren. Ik vermoed dan ook dat er inmiddels veel Ali exemplaren aan boord van jachten geinstalleerd zullen zijn
Dit is een SART transponder, die misbruikt is als ais.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten