Ja natuurlijk maakt dat wel uit.
VHF = live data , radar = live data, "echte"AIS = live data.
Ik zend iets , en jij ontvangt iets, of andersom. Niks geen servers of andere partijen die er tussen zitten.
Renegade schreef:Als je het zo precies wilt stellen,dan is alles waar je zelf bij aanwezig bent , dus zelf fysiek met je eigen ogen gezien te hebben, live data ,en de rest niet. Als je het expliciet wilt stellen,dan is alle info via andere kanalen ook geen live data ,maakt niet uit welk info kanaal.
Amersfow schreef:Alleen wat je met je eigen ogen kunt zien loopt alleen met de snelheid van het licht achter.
Amersfow schreef:En mijn bedrijfje met 2700 winkels moet het doen met monitoring data die zo'n 15 minuten achterloopt.
Renegade schreef:Er zit al verschil in tijd tussen bv Het Journaal op tv of op en tablet.
Dat loopt nooit synchroon.
Renegade schreef:Zelfs met 2 tablets die tegenover elkaar staan,kan er een tijdsverschil van 10 a 15 seconden in zitten.
Yep schreef:Maar ik zal het allemaal wel weer niet begrijpen![]()
![]()
.
Yep schreef:Als de rotzooi escaleert, dan valt het doel van AIS deels in duigen.
Vrachtschippers zouden er dan bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om B-transponders hen niet meer te laten waarschuwen of te laten projecteren op hun plotters.
De horror.
bas schreef:Daar kan ik nou met mijn verstand niet bij dat dat als zijnde AIS / navigatie app in de markt gezet mag worden, dan hoeven ze zich ook niet meer druk te maken over Chinese meuk zonder typegoedkeur m.i.
Allemaal onzin, Vrachtschepen vallen onder het CvO en zijn daarmee A plichtig !
maar we weten nog steeds niet hoe goed de omgebouwde RS-109M als AIS werkt, misschien voorziet de handige Wassenaar het ding wel van een SOTDMA protocol, jullie maken het me wel moeilijk maar ik blijf optimist
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten