AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

communicatie en navigatie apparatuur

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor aadbloem » 21 Apr 2023, 21:08

bas schreef:Zo stond ik er ook ongeveer in totdat ik door een wizzkid met 3 donsharen onder zijn neus voor naïeve ouwe lul werd uitgemaakt en het tegendeel werd bewezen. Geen idee hoe het precies allemaal ging maar er kwam meer over mijn persoon tevoorschijn dan dat ik aangenaam vond. Het ging in ieder geval verder dan het wel of niet hebben van Facebook o.i.d.

Herkenbaar, om helemaal onzichtbaar te zijn moet je afscheid nemen van met name Google maar ook Feestboek, Instagram, Twitter en dergelijke. Het is een keuze. Je moet zelf ook meewerken om aan de intentie van AVG te voldoen en dan kan je best een AIS transponder op je bootje hebben. Vind me dan maar eens terug wanneer mijn AIS transponder de naam Poseidon staat te roepen onderweg.
En vooral ook niet je eigen naam gebruiken op watersportforum punt eu :lol:
aadbloem
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor Nope » 22 Apr 2023, 10:09

Als ik kijk op google maakt Aad Bloem in het zuiden van het land best veel scheepsfoto’s voor Marinetraffic.

Zo maar een eerste hitje ;-)
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor aadbloem » 22 Apr 2023, 10:38

Nope schreef:Als ik kijk op google maakt Aad Bloem in het zuiden van het land best veel scheepsfoto’s voor Marinetraffic.
Zo maar een eerste hitje ;-)

:lol: Daar was ik al bang voor, dat heb je met je eigen naam op Watersport Forum punt eu. :lol:
Overigens zijn de foto's op verzoek van de schippers gemaakt, geen of vaag personen te zien dus geen inbreuk op privacy. Alleen een schip dat bij de MMSI behoort :D
Verder is het zo dat er met Google minstens vier Aad Bloem te vinden zijn en dat zijn verschillende personen die geen enkele relatie met elkaar hebben.
aadbloem
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor Nope » 22 Apr 2023, 12:56

Kunnen we daar nu dus ook 3 van afvinken :thumbup
De combi met box zw9 geeft alweer wat meer helderheid.
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor aadbloem » 22 Apr 2023, 14:40

Nope schreef:Kunnen we daar nu dus ook 3 van afvinken :thumbup
De combi met box zw9 geeft alweer wat meer helderheid.

Afbeelding
aadbloem
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor quichot » 24 Apr 2023, 10:23

aadbloem schreef: Overigens zijn de foto's op verzoek van de schippers gemaakt, geen of vaag personen te zien dus geen inbreuk op privacy.

Dat klopt niet. Wie Jonge Willem zoekt op Vesselfinder ziet een foto gemaakt boven sluis 0 in Den Bosch die ik niet zelf gemaakt of geplaatst heb. De maker van de foto is mij niet bekend.
Ik lig daar overigens niet wakker van.
Erg betrouwbaar is het sowieso niet. Volgens Vesselfinder ligt de Jonge Willem nu aan de Leidsekade. Niet echt Zwanenburg.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor aadbloem » 24 Apr 2023, 11:36

quichot schreef:Dat klopt niet. Wie Jonge Willem zoekt op Vesselfinder ziet een foto gemaakt boven sluis 0 in Den Bosch die ik niet zelf gemaakt of geplaatst heb. De maker van de foto is mij niet bekend.
Ik lig daar overigens niet wakker van.
Erg betrouwbaar is het sowieso niet. Volgens Vesselfinder ligt de Jonge Willem nu aan de Leidsekade. Niet echt Zwanenburg.

Voor wat betreft dat klopt niet: Ik doel de op de 7 foto's waaronder op Marinetraffic mijn naam staat, dat klopt wel die zijn met of op verzoek van de schippers gemaakt. Voor de rest heb ik geen idee. Ik vind ook foto's van onze boot op Vesellfinder die niet door mijzelf gemaakt zijn. Lig ik ook niet wakker van, zolang er maar geen herkenbare personen op staan. Volgens mij worden ze dan wel geweigerd bij Marinetraffic.
aadbloem
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor R.C.Grootveld » 27 Apr 2023, 19:55

quichot schreef:Erg betrouwbaar is het sowieso niet. Volgens Vesselfinder ligt de Jonge Willem nu aan de Leidsekade. Niet echt Zwanenburg.

Ik zie net dat ik 2 dagen geleden in de Oranjesluis lag . . . :D
De laatste keer dat ik daar was, was in 2016
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor henkvd » 27 Apr 2023, 22:20

Jij vaart lekker anoniem rond, je hebt genoeg dubbelgangers.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: AIS niet zichtbaar op Vesselfinder

Berichtdoor kajoe » 28 Apr 2023, 09:32

helaas zijn er meer schepen die jantje heten helaas word dan niet het juiste schip vermeld .
een van mijn vrienden die ik volg ligt het ene moment in Mannheim en de volgende dag alweer in Amsterdam en twee dagen later alweer halverwege Frankrijk .ik wou dat wij vroeger ons zo snel konden verplaatsen misschien had het wel veel olie kunnen uitsparen .
en zo heb ik het wel meer bij bekenden dus ach ja .
kajoe
 
Berichten: 1380
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten