Pc Navigo

communicatie en navigatie apparatuur

Pc Navigo

Berichtdoor jokewierco » 20 Jan 2023, 10:19

Vorig jaar heel veel problemen gehad na update van pc navigo van 2021 naar 2022, nadat[veel later] mijn vakantie voorbij was nog eens opnieuw geïnstalleerd en was nog bagger.
Heb voor ik op vakantie ging wingps pro aan moeten schaffen.
Nu met de update van 2022 naar 2023 willen ze mij [schrik niet] €10 korting geven, ik zou zeggen na 17 jaar trouwe klant te zijn geweest zeer slechte service.
gr jokewierco
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tinus73 » 20 Jan 2023, 11:38

Goedemorgen,
Heb ook heel lang PC Navigo gehad, maar vond de prijs wel wat hoog worden nl. 80 euri per update.
Lang gezocht en uiteindelijk uitgekomen bij NavKid. Prima programma, zeer betaalbaar en uitstekende service!
Groet Martien.
Tinus73
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 16 Jan 2023, 18:33
ligplaats: Uitgeest
info: Doerak 600

Re: Pc Navigo

Berichtdoor jokewierco » 20 Jan 2023, 19:59

Tinus73 schreef:Goedemorgen,
Heb ook heel lang PC Navigo gehad, maar vond de prijs wel wat hoog worden nl. 80 euri per update.
Lang gezocht en uiteindelijk uitgekomen bij NavKid. Prima programma, zeer betaalbaar en uitstekende service!
Groet Martien.

Hoi Tinus;
Werkt dit ook met ais, ik werk met pc
gr kees
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tinus73 » 21 Jan 2023, 12:51

Hoi Kees,
Kijk even op Marineplan.com, daar vind je denk ik genoeg informatie.
En eventueel kan je ze altijd bellen, want zoals vermeld service is super!
Tinus73
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 16 Jan 2023, 18:33
ligplaats: Uitgeest
info: Doerak 600

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Wolf1 » 21 Jan 2023, 13:35

Tinus73 schreef:Hoi Kees,
Kijk even op Marineplan.com, daar vind je denk ik genoeg informatie.
En eventueel kan je ze altijd bellen, want zoals vermeld service is super!

Daar heb ik dan net iets andere ervaring mee !
Het antwoord op de vraag of het systeem ook op Windows draait kan ik dan net weer geen antwoord op vinden, en als ik dan bel, is hij zijn moeder aan het verhuizen en belt wel even terug, maar dat vergeet hij dan weer ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tinus73 » 21 Jan 2023, 15:13

Kees contact gehad met andere Kees, NavKid werkt alleen op Android.
Tinus73
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 16 Jan 2023, 18:33
ligplaats: Uitgeest
info: Doerak 600

Re: Pc Navigo

Berichtdoor aadbloem » 21 Jan 2023, 15:18

Tinus73 schreef:Goedemorgen,
Heb ook heel lang PC Navigo gehad, maar vond de prijs wel wat hoog worden nl. 80 euri per update.
Lang gezocht en uiteindelijk uitgekomen bij NavKid. Prima programma, zeer betaalbaar en uitstekende service!
Groet Martien.

Helaas is, als ik het goed begrijp, de AIS data niet afkomstig van je eigen transponder of AIS ontvanger aan boord maar van Open Ship Data API (internet), misschien van Marinetraffic of Shipfinder of Open Ship Data zelf. Heb je niks aan, in Brabant bijvoorbeeld is de dekking van Marinetraffic e.d. laag tot geen. Voor de rest van Nederland moet je maar afwachten of het betreffende schip binnenkomt bij internet sites voordat het op NavKid te zien zal zijn. Een onzekere factor. Buiten Nederland is de dekking nog minder of helemaal geen.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor RuudM » 21 Jan 2023, 16:21

Een vraagje, wat is er nu slecht aan pc navigo?

Zoals ik het lees hoor ik alleen maar dat het slecht is maar niet wat er niet goed gaat?

Kan je een toelichting geven

( zelf ook pc navigo gebruiker)
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor jokewierco » 21 Jan 2023, 16:52

RuudM schreef:Een vraagje, wat is er nu slecht aan pc navigo?

Zoals ik het lees hoor ik alleen maar dat het slecht is maar niet wat er niet goed gaat?

Kan je een toelichting geven

( zelf ook pc navigo gebruiker)

Hoi Ruud;
Zal proberen het een beetje uit te leggen.
Zolang ik pc navigo gebruikt, vanaf 2008, heb ik ieder jaar een update gedaan en altijd naar volle tevredenheid gebruikt.
Het programma werkte simpel.
In het voorjaar heb ik een update gedaan van 2021 naar 2022 en toen begon het gedonder alles liep iedere keer vast, wat ik gezien heb is dat de hele interface was veranderd.
Het werkte gewoon niet meer, ik denk dat ik wel 10 keer tussendoor een nieuwe update heb uitgevoerd in de hoop dat ze de software hadden aangepast, heb noordersoft verschillende keren aan de lijn gehad toen gaven ze ook toe dat ze er nog steeds mee bezig waren om alles in de software op te lossen.
En geloof mij maar er waren zelfs mensen bij ons uit de haven [belg] die met de laptop naar noordersoft in belgie zijn geweest om de problemen op te lossen.
Niets mocht helaas uithalen, die vaarde op een gegeven moment met twee verschillende navigatie systemen[moet toch niet gekker worden]
Ikzelf heb uiteindelijk wingps pro aangeschaft om mijn digitale navigatie te kunnen gebruiken.
Nu wilde ik een update doen naar 2023 en vroeg pc navigo of ze mij een leuke korting kunnen geven op deze update.
Deze kost dan €80 in plaats van € 90.
Sorry hoor dit vind ik echt belachelijk, ik denk dat ik maar helemaal niet meer update met het gevaar dat het soms weer niet zal werken.
Op dit moment werkt het wel weer perfect.
Nadeel is wel bij pc navigo dat er geen dieptes van wateren zijn ingevoegd.
Wanneer heb jij voor het laatst je update gedaan?
Gr jokewierco
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor jokewierco » 21 Jan 2023, 16:59

Tinus73 schreef:Kees contact gehad met andere Kees, NavKid werkt alleen op Android.

Hoi Kees
dacht ik al
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten