Pc Navigo

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tonny » 24 Jan 2023, 19:43

Navionics kan wel routes plannen hoor.


Nu, op de beurs in Düsseldorf lukte het ene Marcel op de stand van Navionics dus niet om een route te plannen van Maastricht naar Antwerpen (een goeie 100 km)! Als die dat al niet kan vraag ik mij af hoe bijvoorbeeld een route naar Frankrijk of van Maastricht naar Sneek dan wel zal lukken.....? Bovendien gaf Peter Jager van Raymarine aan dat met de Raymarine setup geen automatische route gepland kan worden, hiervoor zou er extern gepland moeten worden en die route dan weer naar Raymarine gestreamd moeten worden. Allemaal erg omslachtig voor zo'n dure apparatuur vind ik.
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tonny » 24 Jan 2023, 19:49

Je moet ook bij PC Navigo echt helemaal inzoomen om bijvoorbeeld een sluis te ontdekken en dan zijn er vaak weinig gegevens bij.


Oei, dus PC-Navigo is dus ook al niet interessant?!..... Zoals eerder aangegeven heb ik de Waterkaarten App gebruikt, daar zijn alle bruggen, sluizen, havens, etc. duidelijk met icoontjes aangegeven en is een route plannen ook mogelijk (als het werkt, wat bij mij vaker niet het geval was, zoals nu het geval is op mijn Windows PC met de laatste update). Bovendien heb ik toch ook wat bezwaren met de vele "bugs" en geen kaarten voor Frankrijk (zou er wel komen in de toekomst volgens de Support).
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Tonny » 24 Jan 2023, 19:51

Heb je wel eens naar WinGPS 5 Pro van Stentec gekeken ?


Dat ga ik dan ook maar eens doen. In welke prijsklasse zitten die en op welk platform draait dat?
Tonny
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 19 Sep 2022, 10:35
ligplaats:
info: Aquanaut Beauty 1400

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Kwokko » 24 Jan 2023, 21:37

Tonny schreef:In welke prijsklasse zitten die en op welk platform draait dat?

Ligt eraan welke je wilt hebben.
Het goedkoopst is Lite , die kost niks ,alleen de kaarten kosten geld.
https://www.stentec.com/nl/ondersteuning/downloads

Maar leef je uit in de shop.
Er is voor elk wat wils.
Ik gebruik zelf al jaren WinGPS 5 Navigator.
Alleen Nederland, voor mij genoeg.
Kwokko
 

Re: Pc Navigo

Berichtdoor gewoonmich » 24 Jan 2023, 22:00

Heb inmiddels de update van Stentec ontvangen. Heb nu WinGPS 6 pro.
Gebruik deze in combinatie met een multiplex. Daar is mijn stuurautomaat, GPS, AIS ontvanger en dieptemeter op aangesloten.

Werkt super.
Makkelijk route plannen, op stuurautomaat varen, systeem volgt keurig de opgegeven route, diepte wordt aangeven en bij het plannen wordt rekening gehouden met mijn boot gegevens.
Support is ook uitstekend.

Goedkoop is het helaas niet. Heb een abonnement en die kost sinds 2023 voortaan € 150,- was voorheen € 80,-. Maar dan heb je wel altijd de laatste updates.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Yep » 24 Jan 2023, 22:03

Amersfow schreef:Navionics kan wel routes plannen hoor. Een geweldig programma. Voor NL binnenwateren kun je wellicht beter de app met de ANWB waterkaarten gebruiken. Die kan ook prima plannen. Dat water niet veranderd bestrijd ik, denk aan het revediep en dat ze de vaart naar het Zwartewater vanaf de Randmeren opeens teruggeven aan de natuur.


Eensch.
Ik denk ook vooral her en der in het buitenland.
Afgelopen zomer in Scandinavie bijna elke dag Raymarine/Navionics de route laten plannen via de 'Dock to Dock' functie (einddoel ingeven en programma doet de rest).
In dat soort gebieden,met zijn scheren en vele ondieptes en soms wel 10 wegen die naar Rome of Stockholm leiden was het een fantastisch hulpmiddel.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Joson » 24 Jan 2023, 22:31

Misschien is dit ook een optie, ik werk sinds 2 jaar met het programma https://waterkaart.net/ ook hier kun je een route in plannen en de kosten bedragen, schrik niet €5,00 per jaar.

John
Gebruikers-avatar
Joson
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 10 Mei 2022, 20:58
ligplaats: Den Helder
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor ErikHa » 25 Jan 2023, 00:12

Navkid/Marineplan is ook nog een optie. Soms kijk ik thuis ff gratis op https://maps.marineplan.com/ voor bijzonderheden op een bepaalde route of de te verwachten aankomsttijd. Daarna lekker varen met Navionics op de plotter.

Gr.

Erik
ErikHa
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 22 Jul 2021, 22:55
ligplaats: Schiedam
info: Aquabell 28

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Yep » 25 Jan 2023, 00:22

Tonny schreef:Maar ik vind dik EUR 6.200,- voor twee schermen (een 9" en een 12") met de kaarten toch wel heel erg duur voor een systeem dat niet eens een route kan bepalen.


Als je je best doet scoor je dit voor rond de € 4250 excl. kaart(en).
En met de huidige kaarten heb je wel 'Dock to Dock'.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Pc Navigo

Berichtdoor Nope » 25 Jan 2023, 20:27

Zolang de subscription nog actief is.
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten