Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

communicatie en navigatie apparatuur

Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor Quota » 10 Jan 2023, 21:02

Hallo allemaal,

Ik lees dat je de programmering van de marifoonkanalen moet laten aanpassen door de wijziging in kanaal gebruik sinds 1-1-2023.

Nu hebben we een shipmate RS8200 marifoon (binnen met extra handset en luidspreker buiten). Waarbij de luidspreker buiten het nu niet doet. Vraag is nu wat wijsheid is. Enerzijds vind ik de "hoorn" van dit systeem erg prettig, anderzijds is het een oud (achterhaald?!?) Systeem. Moet ik hier nu nog (indien überhaupt mogelijk) deze aanpassing op laten doen, of kan ik beter voor iets nieuws gaan en zo ja, wat dan?
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor Wolf1 » 11 Jan 2023, 02:31

Wat is er dan sinds 1-1-2023 anders ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor Quota » 11 Jan 2023, 08:13

Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor ErikHa » 11 Jan 2023, 12:35

Kanaal 24 - 28 en kanaal 84 - 86 zijn niet de meest gebruikte kanalen in de pleziervaart.

Gr.

Erik
ErikHa
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 22 Jul 2021, 22:55
ligplaats: Schiedam
info: Aquabell 28

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor aquanaut » 11 Jan 2023, 13:46

ErikHa schreef:Kanaal 24 - 28 en kanaal 84 - 86 zijn niet de meest gebruikte kanalen in de pleziervaart.

Gr.

Erik


Nee, en waar ze wel in gebruik waren (diverse plaatsen in Friesland en hier wat dichterbij bij de Koninginnensluis / Zuidersluis) zijn deze kanalen vervangen voor andere kanalen.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Jan 2023, 13:58

ErikHa schreef:Kanaal 24 - 28 en kanaal 84 - 86 zijn niet de meest gebruikte kanalen in de pleziervaart.

aquanaut schreef:Nee, en waar ze wel in gebruik waren (diverse plaatsen in Friesland en hier wat dichterbij bij de Koninginnensluis / Zuidersluis) zijn deze kanalen vervangen voor andere kanalen.

Kan me niet herinneren dat ik die kanalen ooit gebuikt heb . . .

Daarom bekruipt mij bij deze hele zaak het gevoel van de bekende storm in het bekende glas water.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor kajoe » 11 Jan 2023, 15:18

nee een hoop kanalen waren vroeger door scheviningen radio in gebruik in middels ia dat al vel jaren weg .
de veranderingen zijn van simplex naar duplex en anders om ook zijn er kanalen met andere bestemming .
helaas is het een rotooi als ze geregeld de zaak veranderen en neem aan dat zal nog wel doorgaan heb je net alles laten aanpassen verzinnen ze wel weer wat anders.
en wij mogen maar dokken .
tja ik wacht nog even een paar weken af en dan moeten ze maar naar de vhf dokter .
in harlingen zit er ook een die heeft in het verleden mijn marifoon gerepareerd dus daar maar heen met de handel 2 vaste en een hand .
kajoe
 
Berichten: 1375
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor Het Sluizenfront » 11 Jan 2023, 15:26

Hier staat een overzichtje van bedoelde walstations met daarbij hun nieuwe kanaal.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor aadbloem » 11 Jan 2023, 17:13

Als je een niet te oude Marifoon hebt ga je van de Basel kanalenset naar de Brussel kanalenset en dat is natuurlijk weer een Brussel dingetje :D
Is eerder al bekend geworden, ik heb in september alle kanalen al bekeken en kwam tot de conclusie, laat maar zitten voorlopig.
Wel is er hier en daar ook een kanaal van 5Watt naar 25Watt gegaan, volgens mij kanaal 10 ook maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik doe het voorlopig nog maar even met de Basel kanalenset en als ik echt iets mis dan dan is een telefoonnummer meestal ook wel te vinden.
Verder geeft de Julianasluis in Nieuwegein, die voornamelijk door recreatie wordt gebruikt, nooit antwoord via Marifoon :D
Een bekende brug in mijn omgeving, Brug Oude Wetering op 18, antwoord ook nooit. Een paar minuutjes na mijn Marifoonoproep bel ik hem hem meestal en zeg: Ik heb al geroepen maar ik denk dat mijn Marifoon stuk is.....
"Ow sorry ja ik heb het wel gehoord, we gaan over 10 minuten draaien zodra de Arriva bus voorbij is"
:lol: :lol: :lol:
aadbloem
 
Berichten: 1025
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Keuzestress, marifoon herprogrammeren of nieuw kopen?

Berichtdoor ErikHa » 11 Jan 2023, 17:57

Het Sluizenfront schreef:Hier staat een overzichtje van bedoelde walstations met daarbij hun nieuwe kanaal.


M.a.w. de stations die zaten op een kanaal wat veranderd word blijven gewoon bereikbaar.

Gr.

Erik
ErikHa
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 22 Jul 2021, 22:55
ligplaats: Schiedam
info: Aquabell 28

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten