broekerhaven schreef:Water is zwaarder dan olie,………..
Maar ook daar moet je wel weten wat je moet doen.
volstaat even droog blazen ook niet, je komt niet onder het vliegwiel en ook hier slaat de corrosie direct toe.
…….. het beste is de motor te laten liggen onder water…..
die krijgt dan gelijk een speciale procedure .
Wat een doemdenken.
1. Uiteraard is water zwaarder dan water. Maar heb jij wel eens oud vet lager met water schoongemaakt? Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat je dit lager met enkel water niet snel zult ontvetten.
2. Mogelijk krijg je wat vliegroest aan onderzijde vliegwiel bij de magneten. Ik zie het probleem hiervan niet. Contactpunten verwacht ik niet meer veel te zien, maar ook die overleven een weekje vocht echt wel.
3. Onder water laten liggen, zou toch niet mijn advies zijn. Misschien in een bak schoon water.
4. “Speciale procedure”
Met mijn simpele standaard procedure heb ik in het verleden menige motor snel weer lopend gekregen. Zelfs een te water geraakte BMW K1100LT politie motorfiets, heb hier toen nog jaren mee gereden. Ok, de ABS unit van deze fiets was niet te redden (van fabriek uit niet goed dicht gesealed
)
Ofwel, een handige buurman die weet wat hij doet, zou best kunnen slagen in het redden van een ‘zwemmertje’.
Ik bekijk dit beslist optimistischer