Adventure schreef:Watertemperatuur van de motor, ook niet onbelangrijk
Ja, die ga ik toevoegen, door meerdere mensen aangeraden, dank
Marie Christina schreef:Toeren
Koelwatertemp
Oliedruk
Voltmeter
Draaiuren
Verklikkerlampje voor de laadstroom.
De meeste die je noemt heb ik er ook inzitten. Draaiuren ga ik dus in de motorruimte zetten, heb het metertje toch al). Verklikkerlampjes vallen onder alarmbellen, en die heb ik genoteerd, maar zijn geen meters natuurlijk. Ik ga wel 1 van de gaten in de console opofferen voor verklikkerlampje en alarmbellen. Dank.
Beemer schreef:En persoonlijk zou ik mijn roerstandmeter ik niet graag missen. Maar dit is best subjectief.
Ik zag die op internet ook al staan. Waarom vind je die precies handig? Ik zie het nut niet direct, maar laat mr graag corrigeren.
R.C.Grootveld schreef:Mijn uitgangspunt is: Alles wat ik niet direct voor het varen nodig heb, hoef ik niet voor m'n snufferd want (1) lijdt af en (2) is niet relevant
En
Amersfow schreef:Meters kunnen me gestolen worden

Hooguit een voltmeter. Veel belangrijker is goede alarmering. Temp koelvloeistof, bijladen, oliedruk en (die reageert het snelst) een uitlaattemp alarm.
Ik hou van metertjes, dat is ook een kwestie van smaak. Maar ik snap jullie uitgangspunten.
En navigatie en dat soort zaken, die komen later wel, maar niet in het dashboard, wel op/aan de console.
Dank voor jullie input