Elektronische zeekaaart

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Elektronische zeekaaart

Berichtdoor Amersfow » 22 Mei 2020, 15:34

Waar kun je de 1800 serie digitaal krijgen? Ik vind het nergens. Heb wel dit; https://webapp.navionics.com/#boating@1 ... %7CH%7Dn~W
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Elektronische zeekaaart

Berichtdoor henkvd » 22 Mei 2020, 15:39

Voor Binnenwater en winGPS de binnenwater DKW kaarten gebruiken, die komen het dichtst bij de ANWB kaarten en geven het meeste detail ook op kleinere wateren, navionics is daar heel beperkt in.
https://www.stentec.com/nl/kaarten/dkw- ... -nederland
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Elektronische zeekaaart

Berichtdoor redmiller » 22 Mei 2020, 20:30

@Henkvd: ik gebruik nu Navionicsvoor het derde jaar en de details vallen me erg mee. Natuurlijk niet zo schitterend als stentec, naar ook voor minder centen dan die kaarten. Alleen mis ik een overzicht van de omgeving. Die is bij Navionics gewoon heel met hier en daar een plaatsnaam.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Elektronische zeekaaart

Berichtdoor pascall » 23 Mei 2020, 04:14

Ik gebruik ook Navionics, niets mis mee.
Er kan ook teveel informatie op een kaart staan.
Mooi voorbeeld hiervan zijn de kaarten van NV Atlas, deze kaarten zien er simpel uit maar zijn zeer vriendelijk in gebruik.
Leg je hier de kaarten van ( kom even niet op de naam) naast en je pak bijvoorbeeld een stukje scherenkust in Zweden ben je snel gedesoriënteerd door de vele details.
En natuurlijk is het heel persoonlijk.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Elektronische zeekaaart

Berichtdoor jkos » 23 Mei 2020, 09:03

Het klopt dat er teveel informatie kan staan op elektronische kaarten, daarom zijn de duurdere systemen voorzien van lagen.
Hiermee kun je kiezen welke details je wel of niet wilt zien.
Vorig jaar heb ik mijn bootje uit Lowestoft gehaald en zelf overgevaren naar Zeeland, ik had toen een papieren aanloopkaart van de Engelse kust en een overzeiler meegenomen.
Voor die gelegenheid een proefversie van Navionics aangeschaft, en dat beviel ook goed.
Wat me ook opviel tijdens de oversteek was dat mijn 3 of 4G ontvangst niet meer wegviel op mijn telefoon, ik denk dat dat aan alle windmolens ligt. Vermoedelijk zitten hier antennes op, anders zou ik het niet kunnen verklaren.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten