Ervaringen WiFi versterker?

communicatie en navigatie apparatuur

Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor stefan » 24 Mrt 2020, 09:35

In deze lastige tijd gebruik ik mijn boot als thuiswerkplek...
De WiFi in de jachthaven is redelijk goed, maar ik merk bij conference calls via FaceTime of Microsoft teams dat de stabiliteit soms net te weinig is. Blokjes in beeld, vertraging op de verbinding etc.
Dichterbij de WiFi zender van de haven is er geen probleem dus de snelheid lijkt me ok. (Een ligplaats dichterbij de zender is niet beschikbaar...)

Ik zit dus even te kijken naar een WiFi versterker, iets als dit:

https://www.obelink.nl/alfa-wifi-camp-p ... erker.html

Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere betaalbare oplossing? Deze is 119 euro, ik zie er ook van 250 euro of meer...

Dank alvast voor de input,

Stefan
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor broekie » 24 Mrt 2020, 10:04

Ik heb begrepen dat je moet beginnen met een goed signaal voor de versterker, anders heeft versterken geen zin.
De versterker zal dus op een plek moeten staan waar hij vol signaal pakt.
Je kunt van een slecht signaal geen goed signaal maken met een versterker.
Maar ik ben geen deskundige, misschien is de techniek beter geworden.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2546
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor henkvd » 24 Mrt 2020, 10:14

De bron bepaalt ook voor een groot deel je mogelijkheden natuurlijk, zeker voor de genoemde toepassingen is dat best kritisch. Al zal er nu weinig mede gebruikers zijn,
4G geen oplossing ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor quichot » 24 Mrt 2020, 10:25

Toen de tarieven in de hele EU gelijk zijn gemaakt aan de Nederlandse tarieven ben ik voor onze reisjes door België en Frankrijk overgegaan op een 15Gig abonnement. Dat is niet duur meer (sim only rond de 25 euro) en ik krijg het meestal niet op.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor stefan » 24 Mrt 2020, 11:31

Ik heb de baas maar eens even gebeld, blijkt dat ik binnen Nederland een onbeperkt 4G abonnement heb....
Dus vooralsnog geen antenne nodig! :-)
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor Freek » 24 Mrt 2020, 11:32

stefan schreef:In deze lastige tijd gebruik ik mijn boot als thuiswerkplek...
De WiFi in de jachthaven is redelijk goed, maar ik merk bij conference calls via FaceTime of Microsoft teams dat de stabiliteit soms net te weinig is. Blokjes in beeld, vertraging op de verbinding etc.
Dichterbij de WiFi zender van de haven is er geen probleem dus de snelheid lijkt me ok. (Een ligplaats dichterbij de zender is niet beschikbaar...)

Ik zit dus even te kijken naar een WiFi versterker, iets als dit:

https://www.obelink.nl/alfa-wifi-camp-p ... erker.html

Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere betaalbare oplossing? Deze is 119 euro, ik zie er ook van 250 euro of meer...

Dank alvast voor de input,

Stefan


Mijn buurman in de haven heeft deze (of de versie daarvoor). Werkt super. Waar een ander geen verbinding meer kan maken heeft hij volle bak ontvangst.
Ik ben zelf een kniepert en vind het leuk om voor een paar centen hetzelfde te bereiken. Ik heb in China een “Xiaomi Mi WiFi Mini” gekocht voor €22. Met de juiste software werkt deze als een repeater. Omdat deze wit is kan deze prima in de volle zon achter de voorruit staan.

Dus: is een goede keus.
Freek
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Apr 2016, 15:47
ligplaats: Andijk
info: Greenline 33

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor Marie Christina » 24 Mrt 2020, 12:49

Tip: laat de video uit.
Momenteel geef ik thuis les via Skype vergaderingen en zodra ik de video aanzet horen de studenten mij alleen nog maar kreten als "Ah Uh eheheh ah" uitstoten.
En dat is niet omdat mijn vrouw....
Nou ja, u snapt me. :)

Zodra ik de video uitzet is het weer goed.
Dat ding vreet bandbreedte.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor Marie Christina » 24 Mrt 2020, 12:51

stefan schreef:Ik heb de baas maar eens even gebeld, blijkt dat ik binnen Nederland een onbeperkt 4G abonnement heb....


Ook voor data?
Want dan is je probleem opgelost, inderdaad.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor Mopolcamper » 24 Mrt 2020, 13:03

Ik heb zo'n antenne aan boord. Tegenwoordig ook een Vodafone/Ziggo abonnement met de mogelijkheid tot 20 GB per maand voor 20 euro. Van de antenne heb ik vooral plezier wanneer ik op enige afstand lig van gratis WiFi. Iedereen kent dit beeld wel: groepen mensen vlak voor het havenkantoortje om daar hun wifisignaal te vangen. Ik kom ze jaarlijks tegen in de haven van Juist, en wij zitten dan lekker achter in de haven in onze eigen kuip met de tablet op schoot. Het werkt dus wel!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen WiFi versterker?

Berichtdoor aadbloem » 24 Mrt 2020, 13:08

stefan schreef:In deze lastige tijd gebruik ik mijn boot als thuiswerkplek...
De WiFi in de jachthaven is redelijk goed, maar ik merk bij conference calls via FaceTime of Microsoft teams dat de stabiliteit soms net te weinig is. Blokjes in beeld, vertraging op de verbinding etc.
Dichterbij de WiFi zender van de haven is er geen probleem dus de snelheid lijkt me ok. (Een ligplaats dichterbij de zender is niet beschikbaar...)
Ik zit dus even te kijken naar een WiFi versterker, iets als dit:
https://www.obelink.nl/alfa-wifi-camp-p ... erker.html
Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere betaalbare oplossing? Deze is 119 euro, ik zie er ook van 250 euro of meer...
Dank alvast voor de input,
Stefan

Ik heb deze korte tijd aan boord gehad, werkt uitstekend maar omdat dit setje niet met Ziggo Hotspot kan werken heb ik teruggestuurd en een vergelijkbaar setje gekocht, vrijwel identiek, dat wel met Ziggo Hotspots kan verbinden. Voorafgaand aan het terugsturen van dit camping setje eindeloze discussie gehad met leverancier die beweerde dat het aan Ziggo zou liggen, dat Ziggo dit setje blokkeert maar ik kon aantonen dat dat nonsens was. Vervolgens zijn we hte eens geworden over terugsturen, het was namelijk na de wettelijke terugstuurgarantietijd. Mijn huidige antenne/repeater staat in de mast, de antenne is met ethernet-kabel, dus niet met USB kabel, en de ethernet-kabel gaat naar een wifi router in de boot waarop alle apparatuur aansluit: laptop, 2 smartphones en een tablet.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten