Nieuwe digitenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Marie Christina » 06 Mei 2019, 12:31

Jammer dat het aangeboden wordt door Tele2.
Die hebben voor mij afgedaan.
(Voert te ver om hier te gaan vertellen wat er precies gebeurd was)
Ik doe geen zaken meer met ze.

Maar misschien dat ik wat met een andere provider kan.

Ik denk dat ik het wel een optie vind.
Al is het wel een stuk duurder dan mijn huidige abonnement van 7.50 euro per maand.
En die minuten en mb's krijg ik al niet op. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Mei 2019, 13:01

Marie Christina schreef:(Voert te ver om hier te gaan vertellen wat er precies gebeurd was)
Ik doe geen zaken meer met ze.

Al is het wel een stuk duurder dan mijn huidige abonnement van 7.50 euro per maand.
En die minuten en mb's krijg ik al niet op. :)

Gaat mij eigenlijk net zo?
Heb ook al eens een abo gehad op Tele2 ,dat was nog in de tijd van vaste telefonie. Maar ik reken maar zo, iets met een vos en veren en streken ,dus voor mij is Tele2 ook een gesloten boek.

Ik hou nu vaak ook nog 3 a 4 Gb over.

Telecom aanbieders zijn allemaal hetzelfde.
Als hen iets geld gaat kosten,doordat je nog een oud abo hebt,en die willen ze gaan afschaffen,en je hebt nog een leuke restant staan,dan bedenken ze wel iets waar jij de pineut van wordt. T-Mobile heeft dat ook gedaan ,ze palmden dat van mijn vrouw zonder blikken of blozen in,weg 175 euro aan tegoed. Ik had een zakelijke abo,daar durfden ze het niet mee,maar daar deden ze het anders. Ze incasseerden gewoon 85 cent per Mb,terwijl de prijs normaal op 11 cent lag. T-Mobile,eens maar nooit weer dus.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mei 2019, 22:27

Ik heb vandaag de nieuwe digitenne geinstalleerd,helaas doet de bijgeleverde afstandbediening niet wat hij moet doen,maar verder werkt het perfect,echt heel goed beeld gewoon op de binnen antenne.
Nu is het nog niet volledig hdmi,maar het is nu al goed
Er wordt een nieuwe afstandbediening opgestuurd,als die goed is en daar ga ik vanuit,ben ik er blij mee,nu al een grote vooruitgang
Vanaf juli wordt hdmi ondersteunt dan wordt het beeld nog beter als het goed is
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 11 Mei 2019, 21:11

Klaver vier schreef:Vanaf juli wordt hdmi ondersteunt dan wordt het beeld nog beter als het goed is
Gr René ( klaver vier)

Ik denk dat jij hier een foutje maakt en iets anders ermee bedoeld.
HDMI is namelijk een interface aansluiting,oftewel een aansluiting tussen je apparaten.
Eerst had je Scart en later kwam HDMI.
Ik denk dat jij HDTV-kwaliteit bedoeld. Als KPN alles heeft omgezet,ze doen het in fasen,zetten ze alles op HDTV over.
Nu heb je nog deels analoog denk ik.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 12 Mei 2019, 09:39

Wiebren ik zeg ook ik heb nog niet volledig hdmi,want dat wordt pas vanaf juli ondersteund dan wordt het dus hdtv.
Maar het is nu al sterk verbeterd,het inkomend signaal is veel sterker.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor henkvd » 12 Mei 2019, 10:10

Om precies te zijn:

KPN schakelt in fases en delen van het land over van DVB-T naar DVB-T2 norm, tot iedereen is voorzien van een nieuw kastje en alle masten zijn omgebouwd.
Het nieuwe kastje kan de oude DVB-T norm ook nog aan, als alles straks aan zenders is aangepast naar de T2 norm gaat de T uit de lucht.

Dat heeft op zich niets te maken met analoog en HDMI
analoog is hoe we het vroeger was, zeg NED 1,2,3, via de buiten antenne
HDMI is de uitgang van het kastje

De huidige DVB-T norm is digitaal in SD kwaliteit, dat had op zich ook HD kwaliteit kunnen zijn, maar daar is door te veel zenders op een kanaal te zetten nooit voor gekozen ( technisch kan het wel )
Straks ( van de zomer ) gaan we over naar de DVB-T2 norm aan uitzend kant en is het nog steeds digitale TV maar dan in de HD variant ( maar had net zo makkelijk SD kwaliteit kunnen zijn)

De hele omschakeling is nodig om ruimte te maken voor het 5G netwerk, de TV band wordt kleiner en de T2 norm heeft een betere compressie om meer aanbod op 1 kanaal te zetten, daarom kan HD kwaliteit nu, anders was het nog steeds SD
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 12 Mei 2019, 12:04

Mooi uitgelegd Henk ,maar waar staat die s voor van sd die d snap ik maar die is is dat soms super digitaal
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 12 Mei 2019, 12:41

henkvd schreef:De huidige DVB-T norm is digitaal in SD kwaliteit.

Standard Definition(Video)
Het is alleen jammer dat KPN niet gekozen heeft voor de Common Interface Plus,want dat kan technisch ook.
De zogenaamde certificering van TV's of deze daarvoor wel geschikt zijn,is een farce van KPN ,want ze hebben nooit voor de CI+ opteerd.
Dus ook niet getest.
Ze wilden doodeenvoudig geen smartcard systeem weer,omdat deze vaak in omloop gingen via MP.
Het huidige kastje heeft geen smartcard
Duitsland heeft ze wel.

En daar komt bij,dat ik denk dat KPN Digitenne over een paar jaar deur uit doet,want prijstechnisch ,is het voor de geboden zenders een dure aangelegenheid.17 euro vanaf 1 juni a.s. is veel voor alleen TV ontvangst.

Ik heb geen Digitenne meer,vond het geen oplossing.
En per saldo ben ik nu goedkoper uit met TV van Ziggo en de rest van KPN (incl.ongelimiteerd bellen).

En op de boot hebben we genoeg aan de Free Channels.
Ik ben geen TV kijker,en mijn vrouw kijkt veel naar Max.
Dus we kunnen toe met NPO 1,2,3 en een regio zender,het liefst RTV Noord.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor PARO » 13 Mei 2019, 17:44

Kom ik aan boord,Belgie, en kan ik geen TV meer ontvangen(gratis zenders, Nederland en Belgie). Is dat het gevolg van de aanpassing en kan ik bijgevolg mijn decoder wegsmijten? De bekabeling is in orde want ik kan analoge franse zenders ontvangen.
Alvast bedankt.
Inruilen kan ik niet want het is een gekregen(2017 model) kastje en heb dus geen abbonement.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor henkvd » 13 Mei 2019, 17:52

De VRT is eind vorig jaar gestopt met DVB-T, die zenden helemaal niet meer uit via de ether.

TV Vlaanderen is nog de enige mogelijkheid NL talig, in DVB-T2 en 9.95 euro per maand
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten