Nieuwe digitenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Mei 2019, 11:41

Sorry, er ging wat mis, ineens stond mijn bericht er drie keer. Geen idee wat ik heb gedaan.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 05 Mei 2019, 12:38

Hoovelt maar die gigabites die je extra aanvraagt kosten toch ook geld neem ik aan.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Mei 2019, 15:03

Nee is helemaal gratis T'is echt onbeperkt.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor aadbloem » 05 Mei 2019, 15:04

PatrickD schreef:Waarom ga je dan niet streamen. Een chromecast in de HDMI poort. Kost 30 euro. Een telefoon of tablet met bijvoorbeeld ziggo go en je kijkt alle zenders live en kunt eventueel terug kijken. Ja kost wel wat data maar voor ruim 200 euro dat digitene kost kun je heel wat data gebruiken.

Geheel mee eens en wij hebben op die manier al zeer regelmatig gekeken via een jachthaven Wifi. Zelfs in Frankrijk ging dat vorig jaar prima. De Chromecast van thuis gaat mee en die koppelt op het interne scheepsnetwerk. Buiten op de mast staat een Wifi Alfa Network Tube H ethernet Antenne dus dunne kabel naar de router. Deze WiFi anttenne kan je, als je Ziggo abonnee bent, onderweg ook met Ziggo Hotspots verbinden, naast alle jachthaven en openbare Wifi.
(koop niet de WiFi Camp Pro want die kan niet met Ziggo Hotspots communiceren)
Onbeperkt Data is nog niet echt goed geregeld via GSM netwerk maar dat gaat wel komen met 5G even geduld nog :D de providers experimenteren nu al met onbeperkt data maar dat is nog niet echt onbeperkt en sowieso niet buiten Nederland, helaas hebben ze daar nog wat regeltjes in gebakken :x
De opvallende al dan niet (semi)automatische Satelliet Antennes die last hebben van de eerste de beste boom of regenwolk kunnen over een paar jaar de prullenbak in en dan kijk je TV via het GSM netwerk, alle zenders.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor aadbloem » 05 Mei 2019, 15:09

Hooveld960 schreef:Nee is helemaal gratis T'is echt onbeperkt.

Niet als je buiten Nederland gaat. Daar hebben ze in de kleine lettertjes nog wat op gevonden.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Mei 2019, 15:20

Ok wist ik niet. Maar voorlopig vaar ik alleen in Nederland.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Mei 2019, 01:24

Hooveld960 schreef:@Menno en anderen,
Het enige is dat je via Tele2 een soort van limiet hebt. Je krijgt iedere dag 5 Gb. Is dat op dan moet je via de Tele2 app of via sms telkens 1 Gb extra vragen. Dat klinkt wat omslachtig. Maar het gaat reuze snel. Je bent eventjes "uit de lucht", maar met 1-3 minuten ben je weer online en kun je weer verder.
Dit gebeurt mij echter alleen op avonden zoals afgelopen donderdag en vrijdag toen we op de boot zaten.

Ik heb het abonnement niet,maar het lijkt me sterk dat je elke dag 5Gb krijgt,en heb je meer nodig dan geven ze er dat gratis bij.Elke dag dus,en dat bij wijze van spreken 3 weken lang.
Het kan dus zijn dat je 8 Gb verbruikt per dag x 21 dagen = 168 Gb voor € 25,==.
(Ik reken even 21 dagen = 3 weken vakantie)

Ken je het gezegde , Als iets te mooi is om waar te zijn, etc ………………. ?
Zijn ze zo gek bij Tele2?
Hoe noemen ze dat ook al weer? Fair Use Policy,daar blijft dus niks van over zo.

Ik heb een 5Gb abo bij Simpel voor € 10,00 per maand.
Onbeperkt bellen en 1000 SMS(deze gebruik ik nooit).


Ik vond nog even iets leuks van Tele2 inzake de regeltjes:
Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?
Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.
De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content
.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Hooveld960 » 06 Mei 2019, 08:03

Tja, dan geloof je het toch niet Wiebren. Als ik je nou zeg dat het wel zo is........
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor PatrickD » 06 Mei 2019, 09:23

Klaver vier schreef:Nou Patrick ik heb zo,n chromecast alleen dat werkt niet bij ons in de haven,ik heb zelfs de modernere uitvoering,heet iets anders want de chromecast wordt niet meer geleverd
Zonder wifi heb je er niets aan ( bij mij was het weggegooid geld)
Gr René ( klaver vier)


Op Coolblue kun je nog gewoon een chromecast bestellen. Het is dan de nieuwe versie v3 of met 4K ondersteuning.

Maar misschien moet de TS even aangeven of streamen in zijn ogen een alternatief is? Anders gaan we zinloos goed bedoelde adviezen geven.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Mei 2019, 11:15

Hooveld960 schreef:Tja, dan geloof je het toch niet Wiebren. Als ik je nou zeg dat het wel zo is........

Hooveld960 schreef:Je kan dit inderdaad ook streamen naar je tv d.m.v. een chromecast als je dat wil.

Het lijkt mij beter dat jij eerst eens hun regels beter gaat lezen,in plaats van zaken te promoten die zij niet wensen.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten