Goedkope AIS transponder

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Goedkope AIS transponder

Berichtdoor Hooveld960 » 28 Jul 2024, 08:23

Het is mij duidelijk dat ik dit ding gewoon links moet laten liggen. Bedankt voor de reacties.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960

ligplaats: Jutrijp
info:

Berichtdoor kajoe » 28 Jul 2024, 09:06

ik las dat apparatuur niet meer in beslag genomen word nou dat is niet geheel waar .
nog niet zo lang geleden had een of ander zijn marifoon sleutel open laten staan en was zo vriendelijk geweest weg te gaan .
onze marifoons werden enorm gestoord en kon dus geen ander bereiken continu ruis .
dus Groningen gebeld deze zouden komen en zijn na dat bleek dat het niet goed zat met 3 peil autos gekomen en een lange tijd bezig geweest daarna hebben ze de boot opengebroken en de marifoon mee genomen .
dat vertelden ze ons hierbij was ook nog de KLPD betrokken ,storing die al ruim 3 dagen ons dwars zat was over .
ook vertelde ze ons dat de veroorzaker een fikse boete kreeg
wat er verder gebeurde tja ons nooit verteld .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor bas » 28 Jul 2024, 09:24

En bij een ais-transponder al helemaal niet want die kan je ergens weg stoppen zonder dat iemand hem ziet.

Waarom zou je dat doen? Ding staat op je registratie en heel internet staat vol met jouw AIS gegevens. Voordat ze aan boord zijn weten ze al dat je zo'n ding hebt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 28 Jul 2024, 11:01

bas schreef:Waarom zou je dat doen? Ding staat op je registratie en heel internet staat vol met jouw AIS gegevens. Voordat ze aan boord zijn weten ze al dat je zo'n ding hebt.

Dat klopt. Alleen zien ze, als deze weg gebouwd is, niet of het een goedgekeurd exemplaar is of niet. Dan moet een ambtenaar die per ongeluk aan boord komt gericht vragen om de ais transponder te laten zien. Nou, de kans dat dat gaat gebeuren is helemaal te verwaarlozen. M.a.w. de niet erkende chinese ais transponder wordt geen strobreed in de weg gelegd.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor bas » 28 Jul 2024, 12:56

Als ze aan boord komen mag je gewoon de apparaten laten zien die op je registratie staan, Hoe verder je die verstopt hoe meer moeite je moet doen om dat tevoorschijn te toveren.
Maar toegegeven, de kans is klein en het is een ontwikkeling die slecht is tegen te houden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Wolf1 » 28 Jul 2024, 14:15

Begrijp het weer eens niet helemaal ! Een hoop kouwe drukte over de kwaliteit van het apparaat, maar is dat rieel te verwachten voor de gevraagde prijs !
En de meeste van jullie hebben geen A.I.S. verplichting dus aan welke eisen, vrijwillig aan boord moet je dan voldoen als je wel A.I.S. zichtig wil zijn ?
Met je basis marifoon certificaat mag je in het bezit zijn van het ding, dan heb je nog de verplichting een MMSI nr. aan te vragen en in te voeren samen met de scheepsnaam, en als je dat allemaal hebt gedaan wat is dan nog het probleem, ook al is de kwaliteit dan misshien iets minder, het is meer als niks ! Zoals jullie nu alllemaal rond dobberen.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 28 Jul 2024, 14:49

Wolf1 schreef:Begrijp het weer eens niet helemaal ! Een hoop kouwe drukte over de kwaliteit van het apparaat, maar is dat rieel te verwachten voor de gevraagde prijs !
En de meeste van jullie hebben geen A.I.S. verplichting dus aan welke eisen, vrijwillig aan boord moet je dan voldoen als je wel A.I.S. zichtig wil zijn ?
Met je basis marifoon certificaat mag je in het bezit zijn van het ding, dan heb je nog de verplichting een MMSI nr. aan te vragen en in te voeren samen met de scheepsnaam, en als je dat allemaal hebt gedaan wat is dan nog het probleem, ook al is de kwaliteit dan misshien iets minder, het is meer als niks ! Zoals jullie nu alllemaal rond dobberen.
Gr. Wolf1

Ongeacht of je ais plichtig bent of niet dient je apparatuur goedgekeurd te zijn. Hetzelfde geldt voor een marifoon.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 28 Jul 2024, 17:06

SimondeDanser schreef:Ongeacht of je ais plichtig bent of niet dient je apparatuur goedgekeurd te zijn. Hetzelfde geldt voor een marifoon.

Het zal wel, Marifoon van Alie ?
Ben blij met alles wat ik op mijn scherm zie, ook al is het Chinese stip ! En hoe de overheid het regeld zal me worst zijn !
Het zelfde geld voor je Chinese marifoon, als ik maar afspraken met je kan maken en dat we elkaar begrijpen.
Het enigste wat jij hebt te doen is die zendmachting halen en daarmee te zorgen dat er met je gecommuniceerd kan worden op het water.
Alle jachten verblijvende op de in bijlage 15 genoemde vaarwegen zouden hiertoe verplicht moeten worden !
En zover zijn we nog lang niet, wat zeur je dan over een CE goedkeuring van je pisbak.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 28 Jul 2024, 20:18

Wolf1 schreef:Begrijp het weer eens niet helemaal ! al is de kwaliteit dan misshien iets minder, het is meer als niks !
Gr. Wolf1

Beste heer Wolf1 dit is een stoorzender, het is geen AIS apparaat dat meewerkt in het protocol, ieder mag op zijn beurt zenden. Zo zijn de echte transponders ontwikkeld. Daarom heet het echte ding transponder. Wist je waarschijnlijk niet en dat neem ik je niet kwalijk. Een stuk of tien van die nep-dingen in de buurt en jouw legale signaal van 2watt wordt weggedrukt. Dit goedkope ding dat in jouw ogen beter is dan niks is een stoorzender die elke drie minuten een signaal staat te tettereren, voor zijn beurt en zonder overleg met andere transponders in de buurt. Want zo hoort het wel te werken!!!
:oops: :oops:
Echter een visnet transmitter-boei die op een zolderkamertje door een WizzKid op facebook "omgebouwd" wordt aangeboden die dan beweert dat het een transponder is terwijl het dat niet is?? Dat is rommel die de AIS kanalen verziekt.

Tenslotte nog dit: op de door u gegeven referentie website www.marifoonhalen-nl staan nogal wat onjuistheden. Zoek informatie liever op bij RWS
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Wolf1 » 29 Jul 2024, 08:43

Mijnheer Aad, Ik juich elk initiatief ter verbetering qua zicht en duidelijkheid op het water toe !
Dus ook activiteiten van de, uit Wassenaar, Ais Net Locator ombouwer.
Niemand van jullie heeft mij aangegeven hoe goed of slecht hij hierin is geslaagd, het zijn allemaal aannames.
Mocht het blijken dat het ding inderdaad zo slecht is dat mijn AIS er niet meer door werkt of maar wordt gestoord, dan ligt er een schone taak voor onze overheid er iets aan te doen !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica