PC Navigo gaat door

communicatie en navigatie apparatuur

PC Navigo gaat door

Berichtdoor broekie » 27 Feb 2026, 06:59

Deze mail kreeg ik gisteren. Ze gaan voor de pleziervaart dus door.

Beste pleziervaarder,

Voor zij die nog niet op de hoogte waren hiervan; de PC-Navigo Yachting 2026 is, zowel als update als nieuw pakket, beschikbaar in onze webshop!
Deze update bevat geupdate ENC kaarten voor 2026.

Ook dit jaar is de update weer te verkrijgen met twee verschillende opties; de yachting plus of gewone yachting versie. Waar u met de yachting plus
versie recht heeft op telefonische ondersteuning gedurende onze Belgische kantooruren (08:30 tot 17:00), krijgt u met de gewone yachting
versie uitsluitend ondersteuning per e-mail (via info@noordersoft.com).
Let op! Wanneer u de Yachting versie aankoopt als beroepsvaarder, verlenen wij geen ondersteuning.

PC-Navigo is hernoemt naar PC-Navigo Yachting om duidelijk aan te geven dat deze versie/update enkel voor pleziervaart is. Indien u deze
nieuwsbrief heeft ontvangen als beroepsmatige schipper, kunt u contact met ons opnemen voor een aanbieding om over te gaan naar
Tresco Navigis, het ECDIS programma voor de beroepsvaart. Indien u een groene PC-Navigo sleutel heeft, is de omzetting op afstand zo
geregeld. Indien u deze omzetting al gedaan hebt en u ontvangt toch deze mail nog, mag dit zeker gemeld worden, zodat wij uw
emailadres uit onze pleziervaart-mailinglijst kunnen halen.

Wij wensen jullie alvast een fijn yachting seizoen 2026 toe!

-- Het Noodersoft team --
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: PC Navigo gaat door

Berichtdoor Wolf1 » 28 Feb 2026, 12:54

Ontvang een update code voor de Yachting Plus versie (hierbij kun je beroep doen op telefonische onderstuning bij problemen) download zelf het installatie pakket (te vinden in onze download sectie). € 260,00
voor de Yachting versie € 90,00 alleen e-mail ondersteuning, per jaar, een keer overslaan is dubbel betalen.
De kaarten waar praktisch niets aan veranderd, zouden dan bijgewerkt zijn ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekie » 01 Mrt 2026, 17:34

Ze laten een mooi verdienmodel niet zomaar los.
Ik vaar er wel altijd mee en bevalt prima.
Dus ben toch blij dat het voor de recreatie door gaat.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Wolf1 » 01 Mrt 2026, 18:35

Twijfel zwaar, het is duidelijk de bedoeling dat de beroepsvaart overgaat naar Tresco, omdat ze de verantwoording voor de beroepsvaart op PC-Navigo niet meer kunnen dragen !
Ze vertellen zelf al dat alleen de kaarten en marifoon No. voor 2026 zijn bijgewerkt, en ga je daar dan €260.00 per jaar voor betalen ? (telefonisch helpdesk) !
Heb er 26 jaar altijd met veel plezier mee gewerkt, maar had daarbij de helpdesk toch regelmatig nodig, denk dat de brug hoogtes op de Sambre nog steeds niet kloppen (10 jaar), en dat zal met het wegvallen van de beroepsvaart nu echt niet beter worden.
Kan volgens PC-Navigo met mijn scheepsmaten niet over de Sambre, maar ben de laatste jaren wel 10x op en neer gevaren.
Als ik een probleem heb , heb ik echt een probleem, moet ik dan een mailtje sturen en afwachten wanneer er iemand de moeite neemt om terug te mailen voor €90,00 per jaar ?
Wil best mee werken en denken, maar dan wordt het iets van €90. p/jaar met telefonische hulp na e-mail afspraak
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Terug naar Elektronica