Hai,
Wij traileren altijd om onze boot (speedboot, 20ft) in de tuin staat. Dat zijn best wel wat acties per jaar (als het weer mee zit).
In het water laten doen wij altijd door de boot vlak bij het water los te maken, iets achteruit rijden en dan remmen. De boot rolt van de trialer af en de andere persoon heeft hem dan al beet aan de lijnen. Gaat prima!
Boot uit het water is wel een gedoetje. trailer niet diep genoeg in het water zorgt voor een hele langzame lieractie. De trailer te diep in het water zorgt ervoor dat de boot de kimrollen niet goed vindt en dan toch regelmatig ernaast zit. Dan kunnen we dus weer opnieuw beginnen.
Ik heb wel eens mensen de boot op de trailer zien varen. Dat gaat supersnel en de laatste halve meter dan even lieren (al dan niet handmatig). Ik lees ook dat het afgeraden wordt maar in Amerika doen het het veel.
Welke aanpassingen zou ik moeten doen aan mijn trailer om dit makkelijk te kunnen doen? Ik heb een Riba trailer met kielrollen en kimrollen.
Ik dacht zelf aan centreerwielen aan de achterzijde gecombineerd met die amerikaanse geleidingspalen. Wellicht ergens halverwege de trailer nog een verstelbaar steunsetje om er voor te zorgen dat de punt recht blijft gaan?
Ik lees graag ervaringen en tips
Groet,
Sander