Lakken na schade

Lakken na schade

Berichtdoor PARO » 22 Mrt 2023, 13:32

Medeklussers,,had reeds eerder ingepikt op een onderwerp maar is verloren gegaan denk ik.

Ik weet er is al veel geschreven over herstellen van 2 componenten lak met overschilderen van reparatie's met 1 component, maar.....

Mijn polyester boot gelakt in 2 comp heeft een schadevlek van +- 400 cm2. Ik heb de boot pas en weet niet of dit aanvaarschade is of gewoon lak dat losgekomen is. Ik denk het 2°.
Nu wil deze uiteraard herstellen maar weet niet goed hoe en waarmee.
Ik zou gaan voor een spuitbus, 1 of 2 comp laat ik aan het forum, om reden van dat het volume kleiner is en dus goedkoper dan de kleinste pot die beschikbaar is en als het spuiten niet bevalt kan ik de lak nog altijd rollen denk ik.

Alvast bedankt voor het meedenken en het advies.

Gr Clemens, vroeger PARO nu ALLURE. (moet roepnaam nog wijzigen)
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Lakken na schade

Berichtdoor aadbloem » 22 Mrt 2023, 16:03

Kleinste busje 2K lak kopen.
De plek ontvetten, voorzichtig schuren met korrel 600, weer ontvetten. Vervolgens spuiten of met de hand lakken.
Goed laten drogen en voorzichtig schuren met korrel 1000 of 1200 en tenslotte de randen polijsten met heel fijn schurend polijstmateriaal en het geheel met zeer fijn polijstmateriaal. Dit zijn de trucjes uit de autoindustrie die tegenwoordig ook geen heel spatbord of deur meer overspuiten.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Lakken na schade

Berichtdoor PARO » 22 Mrt 2023, 16:28

Bedankt, ziet er te doen uit.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten