aadbloem schreef:Er hoeft geen extra + naar de Cyrix. Twee is genoeg. Er moet wel een massa naar de Cyrix en dat zal een dunne draad zijn, 1,5mm2 is genoeg. Deze massa zit gewoon met een amp klemmetje op de Cyrix, die zie je misschien niet op de foto?
Die zie je inderdaad niet op de foto,maar er komt ook geen draadje extra onder de Cyrix uit,noch links of rechts zie je een draadje lopen.
Vanaf 55 seconden op het filmpje kun je zien.
Ik kan geen 3de draad ontdekken op de beelden.
Van voren af gezien is 86 de achterste van de 2 aansluitingen.
Daar MOET een massadraadverbinding aangemaakt naar de massa van een accu,anders werkt de Cyrix niet.
(Op nr 85 kun je nog een verbinding maken naar de plus van de accu 1.
Deze draad moet onderbroken worden d.m.v. een schakelaar.
Indien noodzakelijk kun je dan de schakelaar op ON zetten ,als je extra spanning nodig bent uit de accu 1 .
Op die manier doe je de reden van een accu combiner teniet.
Als je op safe wilt spelen ,kan je beter aansluiting 85 vergeten,want dan trek je nooit accu 1 leeg.)
Een Cyrix is sec bedoeld voor het scheiden van 2 accu's ,als bescherming dat je met deze ertussen niet je start accu leeg trekt bv.
En je hebt met de Cyrix de mogelijkheid om 2 verschillende accu's in groottes te laden
Film is in totaliteit erg slecht en veel te veel close up. Je zit veel te dicht met de camera op de onderdelen.
Een overzicht van het geheel is totaal onmaakbaar.
Betere film of foto' s maken.
Onderkant van Cyrix o.a. zodat we kunnen zien wat er aangesloten is.
Ik ga er verder vooralsnog vanuit ,dat je een 12 volts systeem hebt,want als je een 24 volt systeem had ,had je geen Cyrix gehad.
Dan worden de accu's namelijk in serie opgeladen.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.