Goedemorgen allen,
Al een tijdje lees ik op dit forum mee. Maar nu zit ik met een vraag waar ik zelf niet uitkomt en ook niet terug vind op het forum.
In onze boot liggen twee accu's.
Nu heb ik een walstroom aansluiting gemaakt. Ik zou namelijk graag de koelkast etc aan willen laten zonder dat mijn accu's leeg trekken.
Nu moet ik hiervoor een acculader aansluiten.
Vragen:
1. Waar sluit ik de acculader aan? Simpelweg op de polen van 1 van de twee accu's? Wat doet de accu combiner hier dan mee?
2. Het is een complete wirwar van kabels. Ik denk dat alles in serie staat maar ben niet overtuigd. Ik zie wel dat de + polen rechtstreeks naar elk een eigen circuit onderbreken gaan (rode bekende palletje die je omzet en eruit trekt als de stroom eraf moet). Als ik dan de acculader aansluit op de polen van 1 accu zal ik wel deze onderbreken ingeschakeld moeten laden? Anders wordt de andere accu niet mee opgeladen.
3. Welke acculader adviseren jullie hiervoor? De enige verbruiker die dus aan blijft staan is een koelkastje.
Ik heb een filmpje gemaakt van de situatie.
De achterste accu lijkt me de startaccu.
Maar ik heb ook een boegschroef, dus geen idee of die dan ook diezelfde accu gebruikt.
Zou top zijn als ik hier wat duidelijkheid in krijg.
Alvast bedankt.
[youtube]https://youtu.be/AlmJVjp7ZFY?si=yYkegsxcREDULIt2[/youtube]