Franc schreef:Er worden Cyrix kits verkocht waar 10mm2 draad bij zit, waar dan bij wordt opgemerkt dat dit eigenlijk te dun is als je dynamo te krachtig is.
Waar je die wijsheid vandaan haalt,weet ik niet.
Volgens mij heeft het ook niks met de dynamo te maken,want de Cyrix zit tussen 2 accu's in.
bv tussen startaccu en service accu in.
Wat ik altijd begrepen heb, of je hebt een Argofet met meerdere aansluitingen ,of bij 2 accu's kun je toe met een Cyrix.
En zou 10mm2 uberhaupt genoeg zijn om mee te starten of branden ze dan als een zekering door?
Ik heb destijds en Combinatie kit gekocht ,daar zaten een zwarte korte kabel bij en een lange rode kabel.
Ik had qua lengte genoeg aan de zwarte ,en de rode heb ik net zo lang gemaakt ,ik meende een halve meter.
Was een 10 mm2 kabel met 8mm kabelschoenen.
Ik heb een 90 Amp dynamo.
Mijn Cyrix kan een continue laadstroom aan van 120A.
En waarom zou de kabel doorbranden bij een startpoging?
Als het goed is ,zit je Cyrix niet eens tussen je startaccu en je startmotor.
Daar hoort die niet te zitten.
Heeft ook niks met het starten van je motor te maken.
Zit er compleet los van.
Franc schreef:Op de site acculaders.nl staat bij de Cyrix kit dit vermeld:'
"Opmerking over de bijgevoegde 10mm2 kabels
De 10mm2 kabels die meegeleverd worden bij dit product zijn echt te dun voor gebruik bij een krachtiger dynamo. Als uw dynamo bijvoorbeeld 90A af kan geven dan adviseren we 35mm2 kabels te gebruiken.
Het vreemde is, ze adviseren het wel ,maar onderbouwen het niet.
Zal wel betere verdienste aan zitten ,als je ook nog een paar dikkere kabels mee kunt leveren ,d.m.v. bangmakerij.
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.