hoi mannen,
ff 2 vraagjes, heb op mijn maat zijn boot alle bekabeling van de motor vernieuwd alsmede het complete dashboard
vernieuwd. accu/dynamo lampje is nu een led uitvoering. nu weet ik dat led te weinig wattage heeft om de dynamo
te starten dus heb ik tevens een normaal lampje van 4w er tussen gezet. werk op mijn boot prima. nu gaat het gewone
lampje dus netjes uit bij starten van de motor en het ledlampje blijft knipperen. hoe los ik dat op?
vraagje 2, mijn maat heeft een daf 575 in de boot. nu had ik de stop relais/magneet netjes via een relaitje aangesloten en
dat werkte netjes. vandaag even de motor gestart en toen ik deze wilde uitzetten met de stopknop is het kogelscharniertje
aan het asje naar de motor gebroken. resultaat is dat de as die in de relais/magneet zit er is uitgvlogen en de relais vervolgens
inwendig in de fik ging. is dit een gevolg van sluiting omdat de inwendige as/bus van de relais eruit vloog ? of iets anders?
graag wat info want een nieuwe is niet goedkoop en het zou lullig zijn als ie meteen weer kapot gaat mocht ik iets fout gedaan
hebben of over het hoofd gezien. tevens op de relais een + en - aansluiting das duidelijk maar ook een waar aux bij staat en waar
die voor is weet ik niet daar dit niet was aangesloten.
greetzz aat