chaea schreef:Om de vooral primaire reden dat deze niet afhankelijk zijn van een accupakket, was dit wel het geval geweest hadden deze treinen tot op de dag van vandaag ook een verbrandingsmotor gehad.
Is dus geen vergelijkingsmateriaal, behalve als je zelf ook in een voer/vaartuig wil zitten die met een kabel vastzit aan het stroomnet, de routes zullen op den duur erg saai worden.
Is wel degelijk vergelijkingsmateriaal.
Die dieselmotor wordt nl niet gebruikt om de trein aan te drijven maar om elektriciteit op te wekken die vervolgens gebruikt wordt om de tractiemotoren voor de aandrijving te voeden.
Ofwel, het is kennelijk dus efficiënter om eerste elektra op te wekken en dát vervolgens gebruiken voor de aandrijving.
Anders zouden ze er wel gewoon een versnellingsbak in gezet hebben.
Hebben ze in de jaren 50 geprobeerd, prachtige locs, rijden nog steeds, alleen ingehaald door de DE aandrijving.
Gebeurt overigens ook op cruise schepen en ook de eerste binnenvaartschepen met DE aandrijving zijn er inmiddels: 15-20 hoger rendement!