Weer een stukje verder;
- 1-2-both-0 keuze schakelaar eruit
- gescheiden circuits voor start, huishoud, boegschroef accu's
- Scheidingstrafo met aardlek en dubbel automaat
- 3 weg argofet
- circuit breakers op het schakelpaneel
- hoofdschakelaars per accu op de - pool
- circuit breakers op de + pool behalve op de start accu
- draad diktes bepaald, enigszins overkill maar het lijkt mij makkelijker werken met zoveel mogelijk standaard maten.
Ik weet even niet mijn boegschroef vermogen dus die heb ik ruim genomen als ook de dynamo laad capaciteit.
NR Kabel Voltage Wattage Amperes Verliespercentage Lengte(m) Min Diameter Te gebruiken Diameter (mm2) Daadwerkelijke Diameter
1 Dynamo+ Argofet 12 1600 133,3333333 2% 2 38,89 50 60
2 Dynamo- Busbar 12 1600 133,3333333 2% 2 38,89 50 60
3 Startmotor+ Accu1 12 4200 350 4% 3 76,56 90 90
4 Startmotor- Busbar 12 4200 350 4% 3 76,56 90 90
5 Lader+ Argofet 12 480 40 2% 3 17,50 25 25
6 Lader- Busbar 12 480 40 2% 2 11,67 16 25
7 MPPT+ Busbar 12 360 30 2% 2 8,75 10 10
8 MPPT- Busbar 12 360 30 2% 2 8,75 10 10
9 Argofet Accu1 12 2400 200 2% 1 29,17 35 60
10 Argofet BusbarAccu2 12 2400 200 2% 2 58,33 60 60
11 Argofet BusbarAccu3 12 2400 200 2% 4 116,67 120 120
12 Accu1- Busbar 12 4200 350 4% 1 25,52 35 120
13 Accu2- MainSwitch/Busbar 12 4200 350 4% 2 51,04 60 90
14 Accu2+ Breaker/Busbar 12 4200 350 4% 2 51,04 60 90
15 Accu3- MainSwitch/Busbar 12 4200 350 4% 4 102,08 110 120
16 Accu3+ Breaker/Busbar 12 4200 350 4% 1 25,52 35 120
17 Accu3+ boegschroef 12 4200 350 4% 1 25,52 35 120
18 Busbar Accu2 + Busbar Accu 2 12 1200 100 5% 4 23,33 25 25
19 Busbar Verdeel- Busbar - 12 1600 133,3333333 2% 3 58,33 60 60
https://i.imgur.com/Iu5i5ie.pngWat ik nog niet zeker weet zijn de vermogens van de circuit breakers en hoofdschakelaars ivm piek stromen bij het starten van de motor of boegschroef?
Heb ik nou nog ergens denkfouten gemaakt of zaken vergeten ?