mobiel kacheltje

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Yep » 03 Sep 2020, 22:17

Eensch!!
Ik erger me wezenloos aan alle mogelijke zogenaamd veilige oplossingen met vocht/verbrandingsgassen in een (semi) afgesloten ruimte.
Elk jaar is het wel een paar keer raak (brand, CO, etc).

Ofwel: Of een elektrisch kacheltje of via verbranding met de uitlaatgassen naar buiten.
De rest is vroeger of later vragen om moeilijkheden en simpelweg dom (moet eigenlijk met hoofdletters).
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor pascall » 04 Sep 2020, 05:45

Yep schreef:Eensch!!
Ik erger me wezenloos aan alle mogelijke zogenaamd veilige oplossingen met vocht/verbrandingsgassen in een (semi) afgesloten ruimte.
Elk jaar is het wel een paar keer raak (brand, CO, etc).

Ofwel: Of een elektrisch kacheltje of via verbranding met de uitlaatgassen naar buiten.
De rest is vroeger of later vragen om moeilijkheden en simpelweg dom (moet eigenlijk met hoofdletters).


Sluit mij hier bij aan, als je je leven laat afhangen een een sensor die de hoeveelheid zuurstof bepaalt in de lucht, niet doen.
Ook bij elektrische kachels gaat het vaak mis, de olie gevulde radiatoren buiten beschouwing gelaten.
Als je voor een ventilatorkachel kiest, neem dan een professionele met zo'n gloeispiraal van een centimeter dik, die met die dunne draadjes kunnen doorbranden, twee maal meegemaakt.

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor peter68 » 04 Sep 2020, 06:31

Helemaal mee eens. Is beslist niet de beste oplossing om een zibro in je boot te plaatsen.
Maar heb een ook een vermoeden dat de meeste mensen dat ook wel weten, en het is ook niet verkeerd om dat nogmaals te benadrukken wat de risico,s zijn
Maar goed aan alles hangt wel een prijskaartje en denk dat de reden is dat mensen het toch doen.
peter68
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 16 Dec 2017, 18:20
ligplaats: box7
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Kwokko » 04 Sep 2020, 07:52

peter68 schreef:Maar goed aan alles hangt wel een prijskaartje en denk dat de reden is dat mensen het toch doen.

Het prijskaartje zou niet leidend moeten zijn,want als het fout gaat, kan er wel eens een heel ander "prijskaartje" aan hangen.
Kwokko
 

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Marie Christina » 04 Sep 2020, 08:04

Het prijskaartje is leidend.
Zelfs in de beroepsvaart.
"Safety dit, safety dat, Safety first".
Totdat je h=iets besteld van een paar duizend euro.
Dan is de vraag opeens of je het wel echt nodig hebt.
Zélfs als het andere prijskaartje een reële optie is als je het niet krijgt.
Maar ach, is de gedachte dan, hoe groot is de kans dat dat gebeurt?

Dat zeggende: safety...
Hoeveel van de lezers van dit topic hebben bv electra van Alilaatmaar in hun bootje gebouwd?
Relais die een bilgepomp moeten inschakelen van dubieuze kwaliteit omdat ze 3 euro in China kosten ipv 30 in NL?
Aangesloten met draad en kabel van inferieur plastic ipv PVC?
Made in CPR (China People Republic) brandblussers?

"Ik ga toch niet het tienvoudige betalen?' :|

Pijskaartje is leidend.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Kwokko » 04 Sep 2020, 10:18

Marie Christina schreef:Hoeveel van de lezers van dit topic hebben bv electra van Alilaatmaar in hun bootje gebouwd?
Relais die een bilgepomp moeten inschakelen van dubieuze kwaliteit omdat ze 3 euro in China kosten ipv 30 in NL?
Aangesloten met draad en kabel van inferieur plastic ipv PVC?
Made in CPR (China People Republic) brandblussers?

Ik vind dat jij een grove fout maakt.
Je kan namelijk niet hetgeen waar jij een gruwelijke hekel aan hebt,op hetzelfde niveau plaatsen als apparatuur dat feitelijk niet geschikt is voor in een boot.
En ook dat weet je best.
Maar als jij er zo over denkt, zou ik consequent zijn.
PC der uit,onderdelen komen namelijk grosso modo in PRC.
Smartphone in de kliko.
Praktisch alles komt uit de PRC,al staat er ook Samsung op.
En zo kunnen we wel even doorgaan.
Ook je speelgoed/modelbootjes komen uit PRC.
Wij hier in de westerse wereld hebben ons overgeleverd aan de PRC.
Daar zijn we heimelijk achter gekomen,nu met de corona crisis.
De mondkapjes moeten nota bene uit de PRC komen.
En waarom zou ik dan hier in NL aan iemand grof geld gaan betalen,terwijl ik hetzelfde produkt bij AliBomBali voor een tiende daarvan kan kopen.
Want die besteld het ook met karrevrachten vol in de PRC.
Stella fietsen komen uit de PRC. Gazelle ,Sparta,Batavus ook. Het zijn hier enkel nog assemblage fabrieken,en ook nog gedeeltelijk,want het meeste zit er al op.
Alle spul wat jij in huis hebt staan,waar eens sticker op zit, made in China of made in PRC,zal dan de deur uit moeten,wil je consequent handelen dat alles van Ali en consorten slecht is.
Kwokko
 

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Marie Christina » 04 Sep 2020, 11:03

Je mist de essentie van mijn betoog.
Terwijl ik de essentie twee keer vermeld heb.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor henkvd » 04 Sep 2020, 11:11

Om China kom je op dit moment niet meer omheen, is het slim, nee oliedom van de hele westerse wereld, heb ze evt een oplossing, ja we schuiven straks gewoon op naar nog een goedkoper land, is dat slim, nee net zo oliedom, maar het is niet anders.

Kort gezegd we zijn de de hele westerse wereld fout bezig, maar dat interesseert de grote jongens helemaal niets, die schuiven tot nu toe enorme bergen geld naar binnen en wie dan leeft wie dan zorgt, ooit zullen we de prijs ervoor betalen, wat kunnen we eigenlijk nog in de westerse wereld produceren, eigenlijk bar weinig.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4471
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Yep » 04 Sep 2020, 11:15

Natuurlijk willen we voor een duppie op de 1e rang, ik ook.
Maar volgens mij is de essentie dat het nergens op lijkt om verbrandingsgassen in de leefruimte te dumpen.
Dat is gewoon ver verwijderd van elke normaliteit.

En verhalen over CO metertjes en ventilatie doen er wat mij betreft dan niet meer toe.
Verbrandingsgassen in een leefruimte is bullshit, een kaarsje en tijdelijk het gasstel daargelaten.
Van dat laatste ben ik overigens ook geen voorstander maar soi.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: mobiel kacheltje

Berichtdoor Kwokko » 04 Sep 2020, 12:12

Marie Christina schreef:Je mist de essentie van mijn betoog.
Terwijl ik de essentie twee keer vermeld heb.

Dan komt jou "essentie" niet door ,misschien iets minder essence? :mrgreen:


Yep schreef:Maar volgens mij is de essentie dat het nergens op lijkt om verbrandingsgassen in de leefruimte te dumpen.
Verbrandingsgassen in een leefruimte is bullshit, een kaarsje en tijdelijk het gasstel daargelaten.
Van dat laatste ben ik overigens ook geen voorstander maar soi.

Helemaal mee eens.
Maar wat het laatste betreft,als je gas weglaat ,zul je op een andere manier je potje moeten komen.
Dat kan met een spiritus kooktoestel.
Maar of dat een betere alternatief is?
Dus voor het gemak dan maar een gaskookplaat.
Gasfles is van een kunststof.
Volgens de verkoper ,Holthausen ,geeft dat geen explosie bij brand,wat een stalen fles wel doet.
Hopelijk heeft hij gelijk,mocht het zover komen. :mrgreen:

Maar ik zou voor geen meter nog een boot willen hebben ,waar een benzinemotor in zit.
Die werd bij mij direct vervangen door een motor ,dat op een mindere gevaarlijke brandstof zou lopen ,zoals diesel.

Gaskachel is eruit gehaald,zit nu een Webasto luchtverwarmer in.
Niet mijn eerste keuze, ik opteer liever voor een waterverwarmer met radiatoren,maar voor de laatsten was te en plaats.
Beiden hebben een gescheiden systeem.
Lucht t.b.v. verbranding komt van buiten , verbrandingsgassen gaan via de uitlaat naar buiten,en het te verwarmen lucht circuleerd via een systeem van aan en afvoer via slangen.
Kwokko
 

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten