Een paar weken geleden was de ampere meter van de accessoires set van binnen weggesmolten,
Dit kwam doordat de laadstroomkabel niet goed vast zat.
Deze heb uiteraard toen vast gezet, maar laadstroom kwam nooit boven de 25a, ook niet als de accessoires accu set meer als 50% ontladen was.
Nu was ik bij de motor ergens mee bezig, en zag ik toevallig de draad die vanaf de dynamo komt, die is 6mm2, hooguit 10.
Dus afgeleid van me werkje, die kabel gevolgd.
Die gaat naar een bosch scheidingsrelais, vandaar uit gaan weer 2 draden naar een DIN rail (waarom is mij een raadsel) en vandaar uit naar de ampere meter, en weer terug naar de accu.
Alle draadjes zijn 6 a 10mm2, voor een 55A dynamo.
Dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon TE dun.
Ik wil dat hele spul ertussen uit,
Want laadstroom zie ik ook op mijn mastervolt panel, heb ik geen ampere metertje voor nodig.
Maar ik heb wel een vraag over de aansluiting,
Vanaf de dynamo gaat een draad naar de Argofet, afstand max 2m.
Vanaf de argofet gaan 1 draad naar elke set accus ( wederom max 2m per draadje)
Welke draaddikte is aan te raden ? 16mm2 of 25mm2 ?
Maar nu snap ik enkel nog niet hoe het mastervolt systeem de laadstroom van de dynamo ziet,
op dit moment is die wel af te lezen op het panel, en dat wil ik graag zou houden.
Als je op deze tekening kijkt, gaat de laadstroom van de dynamo rechtstreeks op de accu.