Dynamo gaat heel laat laden

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Dynamo gaat heel laat laden

Berichtdoor Rob Art » 14 Mrt 2020, 22:26

Amersfow schreef:Het originele gloeilampje. Let wel, toerenteller doet het wel,, laadlampje brand zwak. Na tijdje draaien komt hij bij. Niet zoals weleens gebeurt dat bij stationair je soms even dot gas moet geven.


Klinkt als versleten koolborstels. Controleer deze even en kijk ook even naar de sleepringen.

Als je het lampje van de dynamo gaat verzwaren, neemt de stroom in de veldwikkelingen ook toe, wat er weer toe kan leiden dat deze verbrand, dus kijk uit met het wijzigen van het vermogen van het lampje ;)
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)

Re: Dynamo gaat heel laat laden

Berichtdoor Amersfow » 15 Mrt 2020, 00:15

Dat kun je toch niet zelf? Sjonge, dat wordt dan al de 2e dynamorevisie binnen 15 jaar ofzo. Wat is dit voor rommel, gaat een dynamo maar 1000 uur mee ofzo :cry:
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Dynamo gaat heel laat laden

Berichtdoor pascall » 15 Mrt 2020, 05:37

Hoi Amerfow,

Koolborstels kan je zelf heel makkelijk vervangen, en kan je ook zo bestellen via internet, kosten een paar euro.
Als je het merk weet kunnen de mensen hier op het forum je wel zeggen hoe je ze moet vervangen.
Ik heb het laatst nog bij mijn 24 volt Mastervolt dynamo gedaan, zo gebeurd, je met even weten hoe.
1000 uur is inderdaad niets, ik heb ze gewisseld bij 11000 uur, en dan was het nog niet nodig, maar als je ze controleer heb je weer iets uitgesloten, mogelijk blijft er een hangen.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Dynamo gaat heel laat laden

Berichtdoor Amersfow » 16 Mrt 2020, 09:35

Heb youtube koolborstelwissel gezien. Je moet solderen en de as weer blinkend maken, ik geloof dat ik dat risico maar niet neem en 'm voor 100 euro ofzo laat reviseren bij een bedrijfje. Die kunnen dat beter denk ik. Wel zuur dat het zo snel weer stuk is. Het lijkt erop dat hij het alleen fout doet bij koude start. Had vorig jaar al eens dat lampje zwak zien branden, toen alle verbindingen goed gecontactsprayed en aangedraaid en heb het toen niet meer gezien. Maar nu doet hij het duidelijk niet goed bij 1e keer starten.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten