Oplader of accu

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Oplader of accu

Berichtdoor stentor950 » 23 Jul 2019, 21:08

Het is lekker warm in Nederland. Dit is ook het moment dat het er op aankomt voor de accu(s). Afgelopen nacht heb ik overnacht op een passantenplek in Friesland. De accu's hadden de nacht daarvoor op de walstroom kunnen staan en waren bij vertrek helemaal vol. De gebruiksaccu - 12 Vl 165 amp/h AGM, gaven vanmorgen 12,5 Vl aan. Op de accu is altijd koelkast aangesloten.
Gegevens:
Stroomverbruik 48 watt
Stroomverbruik Tooltip 1.8 Ah/h (25°C buitentemperatuur) 2.1 Ah/h (32°C buitentemperatuur)
Aansluitspanninng 12V & 24V

Bij aankomst vanmorgen op nieuwe bestemming de walstroom aangesloten. Acculader staat altijd aan. Na ongeveer een half uur hoorde ik de ventilator van de acculader gaan draaien. Deze is blijven draaien tot 20.30 uur.
De KK draait op bijna volvermogen, maar wat kan er loos zijn als de acculader maar blijft draaien?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Oplader of accu

Berichtdoor Marie Christina » 23 Jul 2019, 21:32

Ik denk dat hij het gewoon warm heeft.
Het zal aardig om te stikken zijn in de MK, zelfs als de lader alleen maar aan het druppelladen is.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Oplader of accu

Berichtdoor Martin65 » 23 Jul 2019, 22:50

Kwam vanavond ook even bij de boot die de hele dag dicht had gezeten. Behoorlijk warm binnen en de koelkast heeft het er dan moeilijk mee en staat de hele tijd aan. Ondanks het mooie weer heeft het zonnepaneel er dan best moeite mee.
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten