Budget-DIY schreef:Omdat de kosten van een 1-accu-opstelling niet in m'n budget passen, ga ik het bij 2 afzonderlijke start accu's houden. Gewoon af en toe eens met de voltmeter in de accu's prikken, en waar nodig, beetje opladen.
Typisch weer een antwoord van jou, vanwege mijn beperkt budget ga ik ipv 1 accu naar 2 accu's ?
Het verhaal van Arjen9/Musk is niet alleen buitengewoon warrig en onzinnig, ook niet waar, de regelaar van een dynamo spanningsregelaar wordt gevoed door zijn eigen velddiodes en regelt het veld aan de hand van de accu spanning.
Bij parallel schakeling wordt de laadspanning bepaald door de regelaar met de hoogste spanning, dus alle andere. regelen hierdoor terug !
Met je zonnepanelen parallel aan je OM dynamo heb ik je nog nooit gehoord, leg mij nu even uit wat er dan anders is ?
Situaties met meerdere motoren gelijktijdig starten wordt bepaald door de max startstroom van de accu, zijn ook situaties die niet voorkomen, heb verder geen zin om alle onzin te weerleggen !
Zou een cursusje stroom aan boord niet iets voor je zijn, ga je misschien ook nog eens iets van de aarde aan boord begrijpen, zit nog te wachten op het adres van je kliko''s