Amersfow schreef: Velen hebben enorme schade aan het vlak door gebruik van walstroom.
Renegade schreef:Nee ,bij mij bestaat de aarde uit een aardelektrode aan een lange metalen pin ,die letterlijk en figuurlijk in de aarde is gestoken en die boven in de vorig jaar geinstalleerde nieuwe meterkast naar binnen gaat.
En ik ga er vanuit dat mijn aardlekschakelaars op deze manier wel werken,
want anders zouden ze er voor Jan met de korte achternaam in zitten toch?
Amersfow schreef:Koop gewoon een plastic boot, nergens last van. Overigens is de electrolyse een serieus probleem in de binnenvaart. Velen hebben enorme schade aan het v1ak door gebruik van walstroom.
Wolf1 schreef:
Deze is te gebruiken in het geval jij een distribiteur hebt, die geen aarde meelevert, de door jou zef verzorgde aardpen moet wel aan een minimum weerstand voldoen. wordt bepaald door de grondsoort en de diepte.
De werking van de aardlek schakelaar kan gecontroleerd worden door de controle schakelaar, op de aardlek !
.
Wolf1 schreef:Met gebruik making van aardlekschakelaars mag de weerstand van de aardpen niet hoger dan 165 ohm zijn, het grondwaterpeil kan hier invloed op uitoefenen, daarom ga ik uit van 100 ohm, in een situatie waar geen aardlekschakelaar gebruikt wordt en wel een aardcircuit is. mag de weerstand niet meer als 2 ohm bedragen !
De stroom leverancier, gaat echt nooit iets aan jou meterkast doen, je wordt hooguit afgesloten, je mag je, weer melden voor aansluiting, als je, denkt je zaakjes weer voor elkaar te hebben !
Renegade schreef:En mochten er problemen( nog nooit gehad trouwens) ga ik de plaatselijke installateur inroepen i.p.v. eerst een net checker aanschaffen van een voor mij totaal onbekende figuur ,die de helft van het jaar ergens op de Somme of andere vaarweg in la Douce France bivakkeert.
Ik kom daar niet , ik heb een voorkeur voor Scandinavie.
Wolf1 schreef:Zou Franc het eindelijk begrijpen ?
Vind het altijd opvallend , dat als het nikkeltje valt horen of zien we niets meer, mensen zijn toch vreemde wezens !
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers