jkb schreef:De Multiplus heb ik op Lifepo4 gezet. Die zet ik net liefst op 0 A laden zodra de Lpf4 vol is. Maar in ieder geval de float op max 27V zetten of nog beter wat lager bijv 26,4V. De startaccu is meestal na even varen weer vol. Maar daar zet ik misschien een eigen acculadertje van 5 of 8 A op.
Tijdens varen wordt de Lfp4 geladen door de Orion TR smart DC-DC lader. Wil je een beetje vlot laden dan liefst één die flink wat Ampère levert, maar wel in overeenstemming met de capaciteit van de dynamo. Als lood leeg raakt zie je dat meestal wel aankomen. Als lfp4 te ver leeg gaat schakelt de Bms de accu uit. Dus plop en alles valt uit. Ook je navigatielichten als die op deze accu aangesloten zijn. Om dan de Lfp4 tot leven te wekken weet ik niet of de Multiplus dat doet. Een Victron Ip65 8A smart lader in ieder geval wel.
heuvels schreef:Het is wachten op een dynamo met ingebouwde temperatuursensor/spanningsregelaar/stroombegrenzer. Dan wordt het een stuk simpeler...

Wolf1 schreef:Wel duur, en gevoelig voor overspanning !

Wolf1 schreef:Wel duur, en gevoelig voor overspanning !
aadbloem schreef:Aankomend voorjaar ga ik nog wel op temperatuur beveiligen maar op een andere manier. Een sensor op 70 graden die gewoon de reg-on pin (regelaar aan/uit) onderbreekt bij te hoge temperatuur.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten